warmte pukkeltjes

Hi,

Graag wil ik wat advies voor het tegengaan van warmte pukkeltjes. Ons zoontje heeft hier nl veel last van vnl op zijn rug. sAvonds smeer ik hem in met vaseline omdat ik bang ben dat anders zijn huidje zo gaat uitdrogen. Overdag heef hij niks anders aan dan een rompertje. Heeft iemand nog tips?

Groetjes Angelique
 
hoi,hoi,

van die pukkeltjes heeft mijn dochter ook last van op haar benen, ik weet ook niet wat ik moet doen. gewoon niet te veel aankleden lijkt mij het beste
 
Je kunt er beter geen vaseline op doen, dat dicht de huid alleen maar meer af. Verder inderdaad koel kleden. Waarschijnlijk zit het op de rug omdat hij daarop ligt en dan gaat het broeien. Je kunt hem overdag nu ook op een vlakke ondergrond leggen met een badstof bovenlaag, zoals in de box. Op een speelkleed is het nu ook behoorlijk warm omdat er een zachte vulling inzit.
 
Mijn zoontje heeft er ook last van op zijn hals, maar a.u.b. geen creme's gebruiken! Houd het maar droog met wat poeder van Zwitsal, werkt geweldig en voelt het huidje ook meteen lekker droog aan. (niet zweterig) Je zou ook geen Vaseline op je oksels smeren als je zweet en plakt. De buldjes komen namelijk van de waarmte en zweet.

Succes!
 
Mijn zoontje zat van de week ook helemaal onder de warmte-pukkeltjes op zijn rug ik heb er helemaal niets aangedaan wel even lekker koel gedoucht en alleen een rompertje aangetrokken hij heeft er geen last van dus ik laat het verder zo gaat vanzelf weer over.Groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan