Warmte uitslag? En dan?

Hallo,

Onze zoon van 22 maanden lijkt last te hebben van typische warmte uitslag. Het begon in de nek met kleine rode puntjes. Nu zit het ook langs de randjes van zijn luier en begint het ook in zijn gezicht. Het lijkt dus steeds erger te worden en dat terwijl we nu over het hoogtepunt van de warmte zijn...
Wat hebben jullie er aan gedaan? Ik smeer het een beetje in met calendula créme. Hij slaapt nu alleen in zijn romper met een zomer-slaapzakje.

Groetjes Marieke
 
Hoiii,

Mijn zoon (ook bijna 22 mnd, van 25-09-04) heeft het ook, ik doe er talkpoeder op en dat helpt ook wel, gaat het zweten een beetje tegen.

Groetjes,
Line
 
Heeft mijn zoontje ook wel eens gehad: veel in zijn blootje op een handdoek op een zeil laten spelen en het was snel weer over. Door het contact met lucht gaat de uitslag sneller over.
Wij hebben er niets op gesmeerd, dat was niet nodig.

Groetjes,
Helena
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties.
Je wilt er graag zelf iets aan kunnen doen om het te verminderen, maar ja, schijnbaar kan je niet zo veel doen bij deze vorm van uitslag.
Gelukkig wordt het al ietsjes minder. Het breidt zich in ieder geval niet meer uit.
We wachten het maar rustig af.
 
Ik kreeg voor mijn dochtertje de tip om er Bephantenzalf op te smeren en het hielp echt gelijk! 'savonds opgesmeerd en de volgende ochtend was het al zo goed als weg..
 
Terug
Bovenaan