Warmte uitslag of zonneallergie?

Hallo,
Onze zoon van bijna 2 heeft op zijn rug, nekje en een beetje op zijn arm en borst allemaal kleine rode vlekjes. Volgens mij is het warmte uitslag en hij heeft er gelukkig geen last van, hij is niet verbrand geweest maar ja met dit weerk is hij wel af en toe klam. Zeker ook 's nachts, terwijl hij alleen in een rompertje slaapt.

Eigenlijk weet ik niet hoe het verschil tussen warmte uitslag of zonneallergie eruit ziet en wat je er het beste aan kunt doen?
Denk hopen met z'n allen dat het weer omslaat naar normale waarden. Zou voor mij ook prettig zijn want ik ben  6 maanden zwanger ;-)

Ik hoor graag jullie tips/advies.
Grt
Debby
 
Geen waterpokken??? Het heerst overal op dit moment.
Waterpokken kunnen ook heel klein beginnen. Het zijn eerst kleine rode vlekjes, stipjes en dat wordt steeds groter, tot dat er een blaasje op komt.
 
Hi Sjana
Nee het zijn volgens mij geen waterpokken. Vanmorgen was zijn ruggetje namelijk een stuk minder maar vanavond is het weer meer, en logisch want hij heeft flink gespeeld en heeft het warm gehad.
Zijn er andere moeders die er ervaring mee hebben?

Groetjes Debby
 
Mijn kleine zit ook helemaal onder! Vanochtend was het weg maar vanmiddag is alles weer terug gekomen.

Ik maak me er maar niet druk om want hij lijkt er geen last van te hebben. Alleen het ziet er voor ons een beetje naar uit. Succes!!
 
Hallo,

Onze dochter van 10 maanden zit ook onder de rode vlekjes.
Ik denk n.l. ook dat t te wijten is aan de extreme warmte.
De ene keer denk ik, hey het is weg en dan zit t er weer.
Gelukkig heeft ze er geen last van.
groetjes jeannette
 
Hoi Debby,

slaapt je zoon zonder slaapzak?
Je kunt namelijk ook zo'n hele dunne zomslaapzak aan doen, zónder romper. Een romper zit toch strak,en dicht op de huid. Een slaapzak lucht wat meer, dus gewoon in de luier leggen.
 
Hoi,

zonneallergie jeukt enorm! Warmte uitslag kan ook wel een beetje jeuken, maar daar hebben die kleintjes over het algemeen minder last van. Goed insmeren en proberen koel te houden. Lastig hoor met dit weer.

Desiree
 
hoi,

ik herken dit als warmte uitslag hebben mijn kinderen ook altijd gehaden nu heeft mijn jongste van 6,5 maanden het ook. ik weet niet wat je eraan kunt doen maar last heeft hij niet dus maak ik me geen zorgen als het weer wat koeler wat verdwijnt hij langzaam vanzelf.

groetjes melek
 
Terug
Bovenaan