Warmte uitslag

<p>Hi dames,</p><p>Mijn kleine meisje van 8 maanden heeft last van warmte uitslag. Afgelopen dagen was het natuurlijk erg warm en heeft ze ook veel gezweet. Nu heeft ze rode bultjes achter in der nek en beetje bovenin der rug en op der neus. Het jeukt volgens mij omdat ze af en toe krabt.</p><p>Hebben jullie er ervaring mee. Wat kan ik er op smeren tegen de jeuk?</p><p>Thanks</p>

Mijn ventje van 10 maanden heeft hetzelfde. Op zijn schoudertjes krabt hij er inderdaad ook aan. Ik heb er heel dun een laagje sudocreme opgedaan. 

mijn zoontje van 8 maanden ook erg last van op zijn rug! Ik heb er talkpoeder op gedaan, dan wordt het lekker droog en zacht

Je hebt zelfs talkpoeder met menthol, dat verkoelt ook nog waardoor de jeuk minder wordt! Hier ook enorme uitslag door de hitte, arm ding...

Hier hetzelfde bij mn dochter van 12 maanden. Al lijkt het al wel weg te trekken,  vergeleken met een paar dagen terug.
Ik heb er eigenlijk niks op gedaan, vooral erop gelet dat ze weinig zweet in haar nek. Overdag gewoon spelen in luier, geen kleren aan. In de nacht alleen een romper. Zo kan het het meeste ademen.

Ons meisje had het de eerste twee dagen van de hittegolf ook. Overal bultjes. We hebben haar zo min mogelijk gekleed en zoveel mogelijk binnen gehouden. Wij hebben het binnen gelukkig koeler dan buiten. Toen gingen de bultjes vanzelf weg. Niks vets op smeren is mij verteld, de huid moet ademen. Zijn namelijk verstopte onderontwikkelde zweetkliertjes.. als je dat volsmeert houd je het probleem in stand.

Oké ja ze heeft de afgelopen ook alleen maar een luier aangehad. Met slapen ook of heel soms een dunne romper. Denk dat ik er voorlopig niks op smeer om het te laten luchten. En anders mocht ze erg jeuk hebben bepathen of talkpoeder aangezien ik dat in huis heb. Maar het word al iets minder. En binnenkort zijn we van de hitte af. Zo sneu voor de kleintjes!

Kijk wel uit met spul met menthol op open wondjes, dat kan ook wel erg prikken en pijn doen..
verder idd zoveel mogelijk voorkomen.. al is dat nu lastig

Terug
Bovenaan