Warmte

<p>Haay,</p><p>Mijn kleintje is a.s. 3 weken oud. </p><p>Ik vraag me wel iets af...</p><p> </p><p>Met de afgelopen hitte hebben we haar vooral binnen gehouden en savonds lekker naar buiten.</p><p>Ik snap dat baby's niet in de zon mogen maar mijn schoonmoeder word steeds helemaal panisch als we ergens heen wouden met haar vanwege de warmte ookal lag ze in de schaduw in de wagen.</p><p>Ze mocht van haar ook niet in de tuin in de schaduw. Ze moest persee binnen blijven.</p><p>Ik zei nog een nat handdoekje te hebben om mn dochter nog wat te verkoelen maar dit gaf geen boodschap.</p><p>Heeft mijn schoonmoeder hier gelijk in gehad? Alles wat ik hoor en lees gaat echt over direct contact met de zon wat vermeden moet worden nergens staat iets dat ze helemaal niet maar buiten mag..</p><p>Kan iemand me hiermee helpen? </p>

Een baby mag inderdaad niet in de zon. Met schaduw is het ook insmeren met zonnebrand etc. Ik zelf probeer het zo koel mogelijk te houden voor mijn dochter. Dus als ze binnen kan liggen dan doe ik dat. Tenzij het buiten gewoon lekker aangenaam is. Toen wij op visite gingen met 30 graden toen hebben we haar binnen neergelegd en soms even naar buiten met flesje geven. Ik merkte wel dat de kleine het buiten gewoon te benauwd had (sneller ademen).  Het is eigenlijk een beetje zelf zoeken wat je zelf vindt ervan buiten. Als het echt benauwd is zou ik zeggen zo koel mogelijk houden. 

Zoals gezegd jij bent de moeder en je hebt ook het recht dat zelf te ondervinden. Het ene kindje is het andere niet. Klinkt niet alsof je geen oogje in het zeil zou houden dus doen wat goed voelt ?

Het is een kwestie van uitproberen. Misschien kan je dochter wel heel goed tegen de warmte en ligt ze heerlijk in de schaduw. Een beetje buitenlucht lijkt me in elk geval niet verkeerd en je kunt ook niet de hele zomer binnen blijven. 

Terug
Bovenaan