warmte

ik heb een vraag.. Mijn zoon is vandaag 4 weken oud en ik vroeg me af hoe je je kindje het beste met dit weer kan kleden.. ik weet het is een beetje een stomme vraag maar een baby kleed je eerder te warm dan te koud.. ik heb van die pakjes (soort van rompertjes) met een half mouwtje en driekwart pijpje.. is dit warm genoeg? ik doe hier ook nog een rompertje onder!
ik hoop van iemand wat te hoen want ik vind het erg moeilijk! en wie heft er tips..
liefs an
 
je kan een kind beter te koud dan te warm kleden. Als hij het koud heeft laat hij zich wel horen.

Veel ouders maken de fout om hun kind warm aan te kleden lekker in te pakken in de wagen en gaan wandelen met de kap omhoog. Waardoor het kind het heel warm krijgt en dat is niet goed zelfs gevaarlijk.

Wat je kan doen is hem zo een pakje aan doen en neem iets warmers mee voor als je denkt dat hij het koud heeft.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Hallo,
Gister was het 25 gr. mijn zoon had het erg warm. Heb hem 's middags alleen in z'n romper laten liggen. Hij was nl erg zeurderig en toen ik hem had uitgekleed werd ie een stuk vrolijker.
Groetjes
 
ik heb er altijd al op gelet dat ik mijn dochtertje niet te warm aan heb gekleed. Baby's kunnen immers niet aangeven wanneer ze het te warm hebben. In de winter natuurlijk wel een mutsje en jasje aan maar nu? lekker alleen een rompertje hoor, zatgenoeg. En dan zie ik soms nog van die moeders die hun kinderen tot aan de oren aan toe ingepakt hebben, dat snap ik echt niet, die kinderen hebben volgens mij totaal geen weerstand. Kim is echt nog nooit verkouden geweest of ziek ofzo in de 6 mnd dat ze nu oud is.

gr sandra
 
Ook ik doe mijn zoontje van 7 weken alleen een rompertje aan.
Laat maar lekker spartelen.
Ik heb wel altijd iets met mouwtjes bij me en een dun lakentje.
Let op dat je de wandelwagenkap omlaag hebt er blijft een boel warmte onder hangen.
suc6
 
Ik heb mijn dochtertje van 8 weken op die warme dag alleen in haar luiertje gelegd en ze was nog van slag door de hitte. Dus ik zou zeggen: alleen in de luier of anders alleen in een rompertje.
 
Terug
Bovenaan