Warmte

Hallo moeders,

drinkt jullie kindje deze dagen ook minder en zijn ze slomer? Die van mij, Evy, nu 8,5 wk. oud namelijk wel.

Ze krijgt bv via borst en via fles. Met de fles heb ik het idee dat ik er nog meer in krijg dan gewoon aan de borst omdat ze zo snel drinkt.

Moet ik me zorgen maken? Ze plast wel nog steeds goed.

Groetjes Kriek
 
Hallo Kriek,

mijn zoontje, Vinnie, is ook ongeveer 8,5 week. Wanneer is Evy geboren? Vinnie op zondag 6 juni.
Nou goed, Vinnie dronk een paar dagen geleden toen het zo warm was juist wel meer, maar nu met het benauwde weer is hij ook slomer geworden. (ben ik zelf ook, pfff). Heb gister een paar keer gekolfd en dit met het flesje gegeven. Met een beetje geduld dronk hij op een gegeven moment wel aardig door. Het is alleen moeilijk om te achterhalen hoeveel hij normaal uit de borst drinkt Hoeveel cc drinkt Evy uit het flesje? Hij drinkt ongeveer 50 a 60 cc. (Vinnie is nu ongeveer 4100 gram, was 2 weken te vroeg geboren en toen 2440 pond, hij komt heel goed aan!!)
Volgens mij is het belangrijkste dat ze goed plassen. Doet Vinnie ook en maak me daarom nog geen zorgen.
groetjes Cindy
 
Hai Cindy,

Evy is ook 2 weken te vroeg op maandag 7 juni geboren en was 3040 gram en 47 cm. Inmiddels is ze 5500 gram en 56,5 cm, oftewel ze groeit als kool en het lijkt wel of er slagroom in mijn borsten zit.

Ze is altijd een gulzige drinkster en met het flesje is het wisselend, ze is nog aan het wennen. De ene keer drinkt ze 70 cc en de andere keer 120 cc. Meestal drinkt ze iets van 100 cc, maar wat ze aan de borst drinkt weet ik ook niet.

Evy is een beetje ziekjes momenteel (dinsdag in het ziekenhuis geweest met haar en er zijn ontstekingscellen gevonden in haar urine, er staat het een en ander op kweek en volgende week krijgen we daar uitslag van) daarom dat ik me misschien meer zorgen maak dan anderen. Maar ze lacht nog steeds heel lief en heeft geen koorst of zo dus zal het wel meevallen.

Gr. Kriek
 
Ojee, geen wonder dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen hoor. Vinnie is momenteel een beetje verkouden en daar maak ik me al zorgen om. (Volgens mij ben je daar moeder voor, hihi)
Ach, misschien valt de uitslag wel mee. Ik hoop voor je dat ze de uitslag snel hebben, kunnen ze er tenminste iets voor geven.
Sterkte!!
gr Cindy
 
Joyce,

Ik kreeg ook nog de tip met dit weer wat afgekoeld gekookt water te geven, niet te veel want anders neemt het de plaats van de voeding in.

Dit geef ik dan met een lepeltje want uit de fles wil ze het niet. Ze keek eerst wel heel raar maar slikte het toch maar door.

Gr. Kriek
 
heb ik toevallig gister ook uitgeprobeerd. Inderdaad water uit de fles wilde hij ook niet. Hij trok er echt zo'n gezicht bij van: WAT IS DIT?? Misschien lukt het met een lepeltje inderdaad wel. Ga zal het vandaag is gaan proberen. Hoeveel lepeltjes zou genoeg zijn?
 
Geen idee hoeveel lepeltjes. Gisteren had Evy duidelijk nog honger/dorst want ze wilde om 23.30 en om 01:40 nog eten terwijl ze normaal om 22:15 de laatste voeding krijgt en dan pas om 4 of 5 uur 's nachts, dus ze is gewoon uit haar ritme met dit warme weer. Net was ze ook niet wakker te krijgen voor haar voeding en dronk maar 60 cc. Vanochtend wel al een keer 120 cc gedronken gelukkig.

Succes met het water geven (ik doe het diverse keren per uur).

Kriek
 
Terug
Bovenaan