warmte

het is nog vroeg op de dag maar alweer behoorlijk warm in ons huis. ik vind het moeilijk om kleertjes uit te zoeken voor onze man. gisteren in de tuin heb ik hem maar een poosje in zijn romper laten spelen, want het was hier bloedje warm.
in bedje doe ik hem echt een slaapzak aan, want anders draait hij overal naar toe.
hoe doen jullie dit?
ik bedoel...ze zeggen dat je in het nekje moet voelen, maar dat vind ik nogal een ruim begrip, kan het maar slecht voelen hoor. en ik hoorde ook dat baby's hun warmte slecht kwijt kunnen omdat ze niet zweten, dus betekend dat, dat je ze nog luchtiger dan ons moet kleden?
wie heeft hier tips of ideeen?

Ik zou ze ook in een romper laten spelen.... en verder op mijn gevoel afgaan en hoe je zoon reageert op de warmte. En als je wel een slaapzak aan doet dan de dekens niet over. Zo hebben wij het afgelopen nacht gedaan.

ik doe met de warmte gewoon in rompertje enmet slapen in een rompertje in de slaapzak en dan alleen lakentje goed instoppen alina woelt ook veeel maar het werkt tot nu toe goed

Deze is alweer van een tijdje geleden maar ik kan uit eigen ervaring zeggen: baby's kunnen wel degelijk zweten hoor! Onze Hannah zweet zich hier in Gambia (West-Afrika) helemaal de pleuris. Hier is het zo warm dat het eigenlijk niet uitmaakt wat je haar aantrekt. Bloot zou nog het beste zijn, maar ja... dat is ook zo wat.

Zij slaapt hier zonder slaapzakje of lakentje. Alleen een rompertje met korte mouwtjes is voldoende. Behalve als we de airco aan doen, dan leg ik wel een lakentje over haar heen. Verder veeeel laten drinken, te veel kan niet. Zo veel mogelijk in de schaduw houden. En niet naar buiten gaan op het heetst van de dag (zo tussen 12 en 3u).

Maar ik heb begrepen dat het ondertussen weer al slechter weer is in NL...

Groetjes, Greetje

Terug
Bovenaan