Warmte

Hee meiden,

Dat het eindelijk mooi zomer weer is, dat mag duidelijk zijn en dat is natuurlijk heerlijk maar voor mijn 2 mannetjes vind ik het echt rot.

Wij wonen in een hoekhuis met 4 etages en onze woonkamer zit op de 3e etage icm een vide dus zoals jullie begrijpen is het heel, heel erg warm binnen.
Wij hebben geen tuin maar een dakterras waar de gehel dag de zon op staat dus dat is ook geen optie qua verkoeling.

Ze zitten gewoon in een rompertje, ik bied ze heel veel te drinken aan en zo nu en dan een koud washandje. Meer kan ik ook niet doen, volgens mij.
Ze slapen wel meer met deze warmte maar als ze om 19:00 uur naar bed gaan, is het toch wel lastig in slaap vallen.....

We zijn van plan om eind volgend jaar te gaan verhuizen naar een huis met tuin en op de begane grond de woonkamer. Is toch koeler dan in ons huidige huis.

Hoe reageren jullie kind(eren) op de warmte?

Liefs Lynn.
 
Jeetje wat vervelend , wij hebben een huisje van 60 vierkante meter dus echt een doosje , lekker knus ! wel warm ga ook niet echt op balkon met hem. hebben wel 2 grote ventilatoren thuis. Maar meestal met dit hete weer ga ik meestal naar mijn moeder die heeft een grote tuin.
 
Inderdaad fijn dat het nu eindelijk écht zomer is maar inderdaad niet fijn voor de kleintjes! Wij wonen in een groot oud huis uit 1910 met tuin, fijn sfeer en mooie Kamers met goed woonoppervlakte maar warm in de zomer (kinderkamer is nu 27 graden) en in de winter is het koud. Ook de tuin is overdag te heet om in te zitten (hele dag volle zon) dus Julia en mijn gastkindjes brengen de dagen ook beneden door in rompertjes, blijven binnen tussen 12 - 3 en buiten die tijden met factor 50 onder schaduwdoek bij het zwembadje... En lekker veel drinken aanbieden, watermeloen, waterijs zonder suiker etc. Ik merk aan alle kindjes dat ze meer moeite hebben met in slaap vallen, krijg van alle ouders te horen dat de kindjes 'savibds laat in slaap vallen en onrustiger slapen.
 
Heerlijk eindelijk zomer! Ik vind het goed te doen hoor. Wij hebben een boom in de tuin met daaronder gras, daar leg ik dan een kleed neer waar hij lekker op kan spelen. Xilyano is ook al naar het strand geweest en hij vond dat echt super! lekker zwemmen en spetteren. Slapen doet hij altijd al weinig dus dat is eigenlijk hetzelfde als anders.
 
Terug
Bovenaan