Warmtecompressen

Hallo,

Ik heb een vraag aan degenen die al moeder zijn (en dus ervaring hebben met weeen):
Ik heb sinds afgelopen maandag hele onregelmatige weeen; de ene keer zit er een uur tussen, en de andere keer 10 minuten.
Nu heb ik wel gemerkt, dat ik sneller een wee krijg als ik onder de douche sta.
Maar omdat ik natuurlijk niet constant onder de douche kan blijven staan, vroeg ik me af: zouden warmtecompressen ook kunnen helpen om de weeen te stimuleren?
En hebben jullie misschien nog andere tips?
We worden nu namelijk wel behoorlijk ongeduldig, en hopen dat het snel door gaat zetten.

Groetjes, Anna
(40w 1d)
 
hoi hoi
jeetje spannend he!!
als douchen helpt betekent dit dat het wel echt weeen zijn.
veel traplopen,borsten masseren,en sex wil echt wel helpen.heb dit nu z\elf 4keer meegemaakt en het helpt echt.
ken je niemand met een bad want dat wil ook wel helpen?
hou me op de hoogte en ik wens je een fijne bevalling.
ik weet niet of dit je eerste is maar een tip,als je denkt ik kan echt niet meer dan ben je er,en mag je persen.
succes liefs sil
 
Hoi,
Hier een ervaren moeder. Reeds twee maal bevallen. Ik denk dat jou weeen onder de douche versterken/vaker komen omdat je daar meer ontspannen bent. Volgens mij hoe meer relaxt jij bent, hoe krachtiger en effectiever de weeen. In jou geval zou het dus goed kunnen dat warmte helpt. Gewoon proberen. Ben niet bang voor de pijn, maar laat die over je heen komen en ontspan zoveel mogelijk. Ook tijdens de wee. Door je adem onder controle te houden, kun je veel pijn opvangen. Heeeeeeeeeeel veel succes!
Liefs Ivy
 
Hoi Hoi,

Het is echt zo dat als je onder de douche je meer ontspannen bent. Je moet je dus als je niet onder de douche staat ook ontspannen.  Je kan even iemand vragen of dat die je rug wil masseren als je onder de douche staat of zit op een kruk.  Je kan een lekkere warme kruik tegen je buik houden. In bad gaan mag alleen als je vliezen nog niet zijn gebroken.
Heel veel sterkte en succes met de bevalling. Het is de moeite waard   want je krijgt er iets heel moois voor terug.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan
 
Hoi,

Ik wil even reageren over het feit dat ej niet in bad zou mogen als je vliezen zijn gebroken.
Mijn bevalling is begonnen met gebroken vliezen, een uur later begonnen de weeen. Ik mocht WEL in bad. Ik heb dan ook heel lang in bad gelegen en vond het niet leuk dat ik er naderhand weer uit moest.
Dit keer ga ik ook weer lekker in bad. Ik ben er van overtuigt dat het warme water goed ontspant.

Sterkte, ris 31w1d
 
Terug
Bovenaan