Warneer durf ik spulletjes te kopen?

<p>Nu 14 weken zwanger, de 11 weken echo was goed, en het hartje klopte heel mooi.</p><p>Maar na 5 miskramen, zit die angst er nog elke dag in. Nee, zo ver als nu ben ik nog nooit geweest, en deze zwangerschap slikte ik progesteron omdat uit bloedonderzoeken kwam dat ik dat stofje tekort had. </p><p> </p><p>Nu hoef ik ook niet meer na het ziekenhuis in principe en nu de 20 weken echo afwachten. Maar wat voel ik me elke dag onzeker.</p><p>Ik durf nog steeds geen spulletjes te kopen. Heb echt nog niks gekocht. Weet ook wel dat we daar nog even voor hebben maar zal zo graag willen genieten van de zwangerschap </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Bij verschillende babyzaken mag je de spullen retourneren/afmelden mocht het onverhoopt toch nog misgaan. Dat zeiden ze tegen ons destijds bij de kinderwagen en de babykamer. Kleertjes heb ik zelf pas gekocht na de 20 weken echo.Hopelijk niet nodig, maar dan kun je wel al een beetje gaan genieten van die fase.

De periode tussen de 12-weken en de 20-weken echo vond ik ook heel lang, heb daarom een pretecho met 16 weken gedaan. Is wel een tip, erg leuk om je kleine weer te zien en je krijgt veel plaatjes mee! :) 
Mocht je het geslacht willen weten, dan kan dit ook bij deze echo.Wat betreft de spullen enzo, wat hier boven is gezegd met retourneren als het fout gaat heb ik ook. Heb een complete uitzet (kamer/box/wagen/co-sleeper) bij de babydump gekocht die ze eind februari aan huis komen brengen, dan ben ik 28 weken zwanger. Die spullen hebben wij met 17 weken al uitgekozen. En om dit een beetje op tijd te doen is toch wel verstandig, omdat je soms met een lange levertijd zit! Ze adviseren sowieso toch wel om de kamer op tijd af te hebben natuurlijk, omdat je altijd eerder kan bevallen dan 40 weken. 

Kleertjes kan je, als je wilt, natuurlijk altijd wel al een beetje kopen. Koop af een toe een rompertje of wat sokjes. Gewoon net wat schattigs als je iets tegen komt. Dan kan je er toch alvast lekker van genieten. 

Geniet lekker van je zwangerschap! :) 

Wij zijn met een goede echo bij 16 weken gaan kijken naar spullen en hebben toen de baby kamer besteld. Na de 20 weken echo zijn we pas echt andere spullen gaan kopen. Ik had ivm veel te hoge bloeddruk en medicatie veel extra echo's en controles. Maar wellicht kan je extra een pret echo laten doen bij 17 weken ofzo. Puur ter geruststelling.Van harte gefeliciteerd en hopelijk kun je genieten van je zwangerschap en blijft alles helemaal goed gaan! 

Ik kan me het voorstellen! Weet je... Wij hadden alles uitgepakt en ingericht na een goede 20 weken echo en uiteindelijk zijn onze jongens toch overleden. Je hebt pas zekerheid zodra je een gezond kind in je armen hebt. Laat het dus niet van een termijn afhangen.Als iemand je angst begrijpt, dan ben ik het dus. Ik had een hele zware zwangerschap en bij mij kwam het genieten zodra we met de babykamer aan de slag gingen. Rond die tijd begon ik de jongens ook te voelen. Je kunt ook kleine dingetjes kopen. Een rompertje, een slab, sokjes of iets anders klein. Misschien voelt dat juist wel heel fijn. Je kunt ook met jezelf afspreken bij elke mijlpaal iets kleins te kopen. Vul je een boek in over je zwangerschap? Misschien kun je op die manier genieten?Hoe bevalt de progesteron? Voel je daar iets van? Wij hebben morgen een gesprek bij de gynaecoloog en dan willen we het ook hebben over progesteron of proluton injecties.Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en ik hoop dat je kunt gaan genieten!

Jeetje wat heftig en dat weet ik ook wel maar tussendoor sluimert die angst maar voort.Ik hou inderdaad een dagboekje bij en kan gelukkig goed praten met mijn man. Ik heb al veel spulletjes in mijn handen gehad, of bijvoorbeeld al in een bestellijst gezet maar ik durf het gewoon niet. Zo stom. Met 12 weken mocht ik stoppen met de progsteron. Dit omdat alles goed was met de 11 weken echo. Dit was ook weer een grote stap voor me, maar volgens de gyn kon ik er mee stoppen.    

Hoi,Misschien niet helemaal het verhaal waar je op zit te wachten maar wij zijn ons kleintje met 21 weken verloren. Ik had al wat kleine spulletjes gekocht (kleertjes) maar achteraf ben ik daar juist heel blij mee. Mijn kleintje verdient het dat ik me op hem verheugde én ik heb die kleertjes nu kunnen bewaren bij wat andere spulletjes in een mooie doos. En dat is fijn.Bang zijn én genieten kunnen gek genoeg ook naast elkaar bestaan: het is niet erg dat je bang bent maar geniet ondertussen toch! Ga iets leuks/liefs kopen, ondanks je angst. De kans dat het mis gaat is nog altijd héél klein.Succes met de zwangerschap!

Ik ben pas begonnen met spullen kopen toen ik 30 weken was. 10 weken (en misschien langer) is meer dan genoeg tijd

Terug
Bovenaan