Was dit Norah's laatste borstvoeding?

Hoi allemaal,

Pfffff, misschien heb ik Norah (8 maanden) vanochtend haar laatste borstvoeding gegeven... Maar misschien ook niet! Dat zit zo.

Tot afgelopen weekend kreeg ze 's ochtends en rond 15.30 uur nog borstvoeding. Zondag hebben we de middagvoeding vervangen door een fles met kunstvoeding. Ging prima! De twee dagen erna had ik 's ochtends wel enorm last van stuwing, maar gisterochtend voelden mijn borsten normaal. Maar.... vanochtend waren ze hartstikke slap! En Norah dronk veel korter dan anders. En ik had nauwelijks een toeschietreflex... Is dit het einde van de bv? Ik moest er gewoon van huilen.

Aan de andere kant klaagde ze niet over te weinig melk en ligt ze alweer anderhalf uur tevreden te slapen.

Wat denken jullie? Was dit nu de laatste borstvoeding? Of zijn mijn borsten nu pas gewend aan het geven van slechts 1 voeding per dag? Iemand ervaring?

En dan mijn tweede punt: ik weet zelf nog niet zo goed op welke van de twee ik hoop. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om de ochtendvoeding nog een tijdje te kunnen geven. Ze ligt zo lekker tegen me aan. Maar aan de andere kant lijkt het me ook heerlijk als ik er helemaal vanaf ben. Dan weet ik eindelijk hoe mijn borsten uit de trijd zijn gekomen en heb ik mijn lijf weer helemaal voor mezelf (en voor mijn man...).

Het is allemaal zo dubbel! Iemand daar ervaring mee?

Groetjes,
Jamie

Beste Jamie

Ik heb dat gevoel ook gehad en vond het net zo dubbel als jij.
Bij het stoppen van geven van bv, sluit je voor je gevoel ook een periode, die heel mooi was, af.
Ik heb ook menig traan ervoor gelaten, maar uiteidelijk heb ik er vrede mee en ben ik niet meer zo gebonden.

Het kan best zijn dat je borsten precies op maat voeding geven, dan hoef jij er weinig van te merken. Je borsten voelen dan slap, maar er zit toch genoeg voeding in. Je schrijft dat je dochter alweer 1,5 uur lag te slapen. Waarschijnlijk heeft ze dan toch genoeg gehad. Ze kunnen met 8 maanden ook met minder voeding per keer toe. Ze halen dat dan elders wel weer in.
Ik zou het nog een week aan kijken en dan weet je wel of je genoeg voeding hebt of niet. Je hebt er dan ook een week de tijd om het een plek te geven en om  als het moet  te stoppen.

En het is heel normaal hoor dat er tranen vloeien. Het is een bekend verschijnsel bij stoppen met bv!

Liefs Jeske

heyhey

ik persoonlijk denk dat je borsten nu gewend zijn aan een voeding minder.
je melkproductie past zich aan aan hoeveel je kindje wilt (of jij geeft)
ik heb helaas maar 5 weken kunnen genieten van de bv.
mijn dokter zei toen dat als ik stopte, en een week later nathalia weer zou aanleggen, mn borsten gewoon weer melk zouden produceren.
dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

ik kan je helaas geen tips geven over het wel of niet doorgaan me de bv.
denk dat dat een beslissing is, die je zelf moet maken.
sorry dat ik je daarbij niet kan helpen.

mijn tip is wel, dat mocht je stoppen. bind je borsten echt heel strak op.
ik heb nooit echt mooie grote borsten gehad ( behalve toen ik bv gaf hahaha) maar nu is er bijna helemaal niks meer van over. ze hangen en zijn lelijk, omdat ik het opbinden veelste veel pijn vond doen. (eigenwijs hihi)

liefs, do

Hoi Jeske en Do,

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me echt goed gedaan om jullie verhaal te lezen. Vanochtend heb ik Norah weer gewoon aangelegd en ze dronk prima. Nog steeds korter dan anders, maar heb haar niet horen klagen. Hopelijk houden we dit nog lang vol, in ieder geval tot het moment dat ik eraan toe ben om te stoppen. Want dat ik dat nu nog niet ben, is me gisteren wel duidelijk geworden ;-).

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan