was het gepland??

hallo,
Ik ben nu 16 weken zwanger en inmiddels weten veel mensen in onze omgeving dit.
Nu krijg ik wel eens de vraag "was het gepland?"
Ligt dit nou aan mij of is dit een hele onbeleefde vraag?
Ik ben 25 en zwanger van onze eerste. Volgens mij is dit geen hele rare leeftijd om een kindje te krijgen. Daarnaast ben ik vorig jaar getrouwd, dus heb een stabiele relatie. Ik kan deze vraag begrijpen als ik heel jong was en geen vaste relatie had. Maar nu vind ik het maar een rare vraag. Of ligt dit echt aan mij? Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes Maartje

vind het ook wel een rare vraag vind ook niet dat je hhel jong bent om zwanger te zijn en dan nog heeft niemand er iets mee te maken ik zou zeggen geniet er lekker van en trek je niets van die 'rare'' mensen aan als jij en je man er maar gelukkig mee zijn dat is alles dat telt
heel veel zwangerschaps plezier
roetjes rapsodie

Hey,
Heel herkenbaar! Ik krijg van mensen ook vreemde reacties, heb soms het gevoel dat ik mezelf gewoon moet verdedigen. Ik ben 21, gelukkig getrouwd en ook zwanger van de eerste.. en niet ongepland! Wij willen heel graag een kindje en zijn ontzettend blij met onze zwangerschap.

Dat de vraag zo aan jou gesteld word lijkt me behoorlijk onbeleefd en zelfs kwetsend. Dus het ligt niet aan jou!

Liefs rosan

Het ligt niet aan je leeftijd hoor! Ik ben 30 en ik heb die vraag ook wel eens gekregen. Het is gewoon een vraag om wat te vragen hebben, denk ik wel eens... In dezelfde categorie als "hoe ver ben je", "wanneer ben je uitgerekend", "wil je weten wat het is", enzovoorts...

Het ligt niet aan je leeftijd hoor! Ik ben 30 en ik heb die vraag ook wel eens gekregen. Het is gewoon een vraag om wat te vragen hebben, denk ik wel eens... In dezelfde categorie als "hoe ver ben je", "wanneer ben je uitgerekend", "wil je weten wat het is", enzovoorts...

Ik krijg de vraag ook, ben 27 en bijna 3 jaar getrouwd. En mensen willen ook weten of we lang bezig zijn geweest voor het lukte...

Ik denk dat het een stukje beleefdheid is om die vraag te stellen. Het geeft ruimte voor een reactie in de trant van: het is ons wel overvallen, of: we hebben wel even aan het idee moeten wennen. Maar goed, ik snap jou wel, als het een bewuste keus is en het is ook nog eens vlot gelukt, dan ben je daar hartstikke blij mee. Wat nou ongepland of lang bezig geweest? denk ik dan als iemand me zoiets vraagt.. hahaha...

Trek het je niet aan!

zeker raar! maar niet een onbekende vraag!
ik ben zwanger van de 4e en ben bijna 28 als de kleine er is..
nu vroegen ze ons nog of het een "ongelukje"was!!
tja want een 4e kind plan je toch niet!!!
pff ik vond het kwetsend en werd gewoon boos!
vooral als de vraag (zoals bij mij) gesteld word door een familielid op een vol schoolplein! terwijl we ze de dag ervoor nog gezien hebbe! pff..

ik weet niet waarom mensen het vragen, zou niet in mij opkomen!

liefs

Vind het zeker een hele onbeschofde vraag.
Gisteren nog zat m'n nicht te verkondigen dat ze toch "oh zo lang" moest ontpillen. En dat moet dan ook iedereen horen. Nou dan wil ik wel weten hoe lang ze bezig waren! Toen kwam er dus uit dat ze 7 maand met de pil was gestopt voordat ze zwanger was. Nou dan moet je echt je grote mond houden denk ik dan. Ik was 9 maand van de pil af, dus ze moet zich dan niet zo aanstellen. Maar goed, volgens mij had ze niet in de gaten hoe stom ze het zei en hoeveel langer andere stellen bezig zijn. Maar dat vind ik dus ook best onbeschoft... :)

Liefs

Terug
Bovenaan