Was het vruchtwater?

<p>Hallo allemaal. Vandaag kwam ik uit de douche had ik me rustig aangekleed. Ik ben 36 weken. En gister heel erg veel buikpijn gehad vannacht heel slecht geslapen. Nu was ik dus net aangekleed en toen voelde ik iets lopen uit mijn vagina. Ik weet heel zeker dat dit geen urine was het kwam echt er uitgelopen. Toen had ik een plasje in mijn Ondergoed. En toen ik voelde was het ook helemaal nat. Het plakt een beetje tussen mijn vingers en had niet echt een geur.. Ik heb de verloskundige gebeld en ik moest op mijn hand blazen. Er gebeurde toen niks.Ik weet bijna zeker dat dit vruchtwater was. Wat is nu jullie ervaring ik heb nog geen buikpijn of het gevoel dat ik weeën hebt. Hoe lang kan dat duren stel dat het echt vruchtwater was. Als ik nu voel blijft het echt vochtig (helder, doorzichtig, waterig. Geen slijm of afscheiding)  En stel dat er voor de rest niks gebeurd moeten ze dan niet checken of ik gewoon zomaar vruchtwater verlies. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Graag jullie ervaring. Alvast bedankt groetjes</p>
 
Ik heb ook best vaak getwijfeld of ik geen vruchtwater verloor, maar is altijd vals alarm geweest hoor! Je afscheiding kan echt mega waterig worden tegen het einde, en ook behoorlijk veel zijn. Als je het niet vertrouwt, kun je je zorgen nog eens bij je verloskundige neerleggen natuurlijk. Maar als zij zich nog geen zorgen maken, zou ik dat zelf ook niet doen =)
 
Mocht het vruchtwater zijn geweest, zal het lang niet al je vruchtwater zijn geweest. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken toen ik al in het ziekenhuis lag vanwege zwangerschapsvergiftiging en heb ik nog 4,5 dag met gebroken vliezen gelopen. Dan blijft het lopen en niet zo’n klein beetje ook. Je lichaam maakt elke keer nieuw vruchtwater aan. Tegenwoordig is het zo dat als je vliezen breken ze wachten tot je natuurlijk bevalt of er moeten andere dingen mee wegen. Succes met de laatste loodjes ?
 
Als het je vliezen zijn, dan blijft het lopen.

Mijn vliezen braken rond 1.00 s nachts, maar ik had het niet echt door. Ik was wakker omdat ik m'n draai niet kon vinden en het werd wat nat in m'n ondergoed. Ik dacht afscheiding ofzo en trok een schone ondergoed aan. Nadat ik 4x in 1 uur een schoon ondergoed aan gedaan had dacht ik: oke... dit is denk ik toch vruchtwater! Diezelfde nacht begonnen de weeën ook echt en de volgende ochtend is m'n dochter geboren.

Dus als het echt vruchtwater was, zou je meer moeten verliezen de komende uren denk ik. Je afscheiding is idd ook behoorlijk waterig soms de laatste weken dus het kan ook een plensje afscheiding geweest zijn. Sterkte!
 
Mijn vliezen waren bij de eerste ook gebroken. Maar dan heb je echt met regelmaat een plensje vocht. En dit kun je bijv. met een kleine bakje opvangen.
En ruikt echt zoetig. Had me hier totaal niks bij voorgesteld maar is echt zo!
Het testje met blazen op je hand is wel een goede met gebroken vliezen komt er dan nog een beetje uit door verhoging van buikdruk.
Denk dat het toch zoals de meeste al aangeven dunne afscheiding is wat heel normaal is de laatste weken van je zwangerschap.
 
Ik had laatste 2 weken ook enorm veel afscheiding. Dacht ook dat me vliezen gebroken waren. Tot ze om middenacht egt braken en het echt als een geknapte ballon voelde. En t gutste er bij mij ook uit. Net als je in de series altijd ziet. Er was geen twijfel over mogelijk.

Denk dat bij jou egt afscheiding is
 
Denk dat het goed is om het nog eens te laten controleren bij de verloskundige. Ik had dit in de avond en toen is de verloskundige langsgeweest, die twijfelde ook. Die nacht kwamen de weeën en is onze dochter in de ochtend geboren met 38.3
 
Terug
Bovenaan