Wasbare luier

<p>Hallo iedereen, </p><p>Heeft iemand tips over wasbare luiers?</p><p>Ervaring, proef pakket waar te koop?</p><p>Ik heb een zoon van 3 weken, 2800 gr, ik heb luiers van pamers maat 0 en 1 en  kruitvat maat 0 en 1 geprobeerd maar ze zitten zo los bij de baby(small van onder)</p><p>Alvast bedankt voor jullie tips:)</p><p>welke merk/soort pampers en doekjes gebruiken jullie?</p>

Geen tip, maar met een romper eromheen bleef die bij onze zoon wel op z’n plek en de plakkertjes ruim over elkaar deed ook wonderen. Hij was (is) ook een smalle dunne. Met drie weken oud was hij ook nog net geen 2900 gram en 48 cm. Wij hebben altijd pampers gebruikt en Kruidvat doekjes. Nu maat 4, de plakkertjes gaan nog steeds helemaal over elkaar heen, maar ik vind pampers de fijnste.Idem met broeken. Hij draagt nu met alles maat 80, maar alle broeken zakken hem af (alles al geprobeerd). Gelukkig nu mooi weer, korte broeken maar 68 zitten oké. 

Op facebook is een groep wasbare luiers. Daar kun je je vragen stellen maar wel veel meningen;)
handig is om via nappys.nlof kaatjekatoen.nl een gratis luier consult aan te vragen. Dan kun je verschillende luiers zien/voelen en uitleg krijgen.

Hoi,

Ja, ik gebruik wasbare luiers bij mijn zoontje van inmiddels 3 maanden oud! Het werkt fantastisch! Heb de eerste weken wegwerp gebruikt omdat hij ze toen nog niet paste. Het is ff omschakelen, maar wik nu niets anders meer. 
Zijn huid is enorm opgeknapt door het gebruik van wasbare luiers. Bovendien is het ook veel beter voor het millieu en scheelt het geld. 
Voor advies ben ik naar een consulent van Kaatje Katoen geweest. Die heeft alle soorten wasbare luiers in huis dus kun je even voelen en kijken en geeft goed advies. Ik gebruik zelf de Bamboozle luiers van Totsbots. Super leuke printjes ook nog eens.
En ik dacht eerst dat ik het vies vond, maar dat valt reuze mee. De vieze luier doe je in een luieremmer met speciaal wasnetje. Als de emmer vol is pak je het netje uit de emmer en gooi je alles in de wasmachine. Dus je raakt geen poep oid aan..

Wij gebruiken overigens ook wasbare billendoekjes, gewoon met een beetje water en dan bij de was luieremmer in. Voor onderweg enzo een wetbag en wel wegwerpdoekjes van natusan.
We hebben totsbots bamboozle maat 1 gebruikt toen ons zoontje nog klein was, met peenutwrap eroverheen. Nu maat 2 bamboozle met als overbroekjes peenutwrap, buttons, petit lulu, verschillende opties. Bevalt heel goed. Lekker weinig afval en goed voor zijn eczeemhuidje. Stinkt ook een hoop minder dan die vieze poepluiers in wegwerp!

Oh en qua billendoekjes gebruik ik de billiesbox van kaatje katoen. Je wast toch al en ik gebruik maar 1 doekje per verschoningsbeurt..

Je kunt wat newborn overbroekjes aanschaffen en die gebruiken met prefold luiers of gevouwen hydrofielen. Dit past bij die kleintjes vrijwel altijd en is een goedkope optie. Nappys.nl heeft een best uitgebreid assortiment. Een consult aanvragen of huren kan daar ook. De andere luier systemen zitten vaak pas mooi als je kindje een kilo of 4 weegt. De Facebook groep vond ik ook zeer informatief!

Ik zou een consult aanraden om alle opties te bekijken voordat je koopt. Op Facebook aanmelden bij wasbare luiergroep is ook een aanrader. Wel uitpikken wat voor jou relevant en interessant is.

Terug
Bovenaan