Wasbare Luiers?

Hoi hoi

Vandaag heb ik wasbare zoogcompressen gekocht (!), en ben in mijn enthousiasme ook op internet gaan zoeken naar wasbare luiers.
Het lijkt erop dat je goedkoper uit bent, en dat het beter voor het milieu is, en ik lees ook regelmatig dat je kind sneller zindelijk is....
Heeft iemand hier ervaring met die dingen?

Hoi

Mijn zus in Denemarken gebruiken ze voor haar jongste dochter naar veel problemen met uitslag in het luiergebied. De meste heeft zij via internet van de VS besteld omdat het veel goedkoper is. Zij gebruik 20- 24 stks om niet elke dag te hoeven wassen. Ook babywalz hebben een wasbare luier systeem maar daar heb jij seperate inlegjs voor nodig. Ik zal mijn zus vragen naar links in VS.

Gr

Mor74

Hoi,
Wij hebben de starterset van Bambino gekocht (van baby tot peuter). Als je met luiers gaat rekenen, dan bespaar je idd een hele hoop! En ze beweren idd ook dat kinderen eerder zindelijk zijn. Wij hebben ervoor gekozen omdat het ons prettiger leek voor de baby dan wegwerpluiers en het bespaard natuurlijk een hoop afval. Je kunt de luiers gewoon op 60C wassen, hoeft echt niet op 90C. Of het wat gaat worden is natuurlijk de vraag, hangt helemaal van je kind af denk ik.
Je hebt trouwens nog een paar andere aanbieders, ook iets met bambo luiers i.p.v. katoen. De site van Bambino = http://www.bambinomio.com/  
Succes met beslissen!
groetjes Nanna

Het zal zeker goedkoper zijn. Maar of het ook beter is voor het milieu, daar zijn de meningen over verdeeld. De wasmachine draait veel vaker en je gebruikt dus ook meer wasmiddelen, water en electriciteit. Je hebt hele goede eko-wegwerpluiers, van gerecycled materiaal.

Verder ben ik totaal geen held met poepluiers. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel goed tegen de poepluiers van ons zoontje kan, maar ik moet er echt niet aan denken dat ik die iedere dag zou moeten staan uitspoelen.

Dus wij zijn gewoon van de wegwerpluiers.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan