wasbare luiers

hoi

ik heb even een vraagje,
ik ben aan het overwegen om wasbare luiers te gaan gebruiken.
wat vinden jullie van wasbare luiers?
hebben jullie er ervaring mee?
mijn moeder verklaard me namelijk voor gek haha dat ik al dat werk op me nek wil halen, maar ja is wel goed voor het milieu toch en voor de portomone valt volgens mij wel mee bij 1 kind.
maar goed ik zit dus erg te dubben wat ik zal.
ook i.v.m met opvang mijn gastouder ziet me al aankomen met wasbare luiers denk ik.
gr.

ik zelf heb geen ervaring maar mijn schoonzus heeft bij een gezin gewerkt die dit wel deed bij hun tweeling...
Het was een hoop gedoe en een hoop was...ze hebben het later berekend en zijn bij hun derde kind overgegaan op gewone luiers omdat het wassen en drogen (zomers is het wel te doen) qua water, stroom en zeep niets goedkoper was...

Liefs randy

Hoi,
ik denk er ook over om part-time wasbare luiers in te zetten, maar heb nog niets besloten. Als je ergens naartoe gaat lijkt het me niet zo fijn om alle vieze luiers ook nog mee te slepen. Dus dan zijn wegwerpluiers zeker wel handig.
Het schijnt (weet het niet uit eigen ervaring) met wasbare luiers niet meer zo te zijn als vroeger, alleen is een wasdroger wel handig, zeker als je bamboeluiers neemt, want die schijnen maar langzaam te drogen.
Ik wil het voornamelijk omdat mij een wasbare luier pettiger lijkt zitten dan een wegwerpluier.
Liefs,
Meinke

Voor de kosten hoef je het niet te laten. Zeker als je ook een wasdroger gaat gebruiken. De aanschafkosten, was en droogkosten komen op het zelfde neer als dat je wegwerpluiers gebruikt. Bovendien hou je de inlegluiers, die zijn wegwerp. Ik heb dat voor mijn eerste kindje uitgerekend. Nou is het wel zo dat als je meerdere kinderen krijgt, het uiteindelijk gaat schelen, maar goed, ik vond het extra werk uiteindelijk ook niet helemaal geweldig klinken.

Mijn schoonzus heeft bij de eerste wasbare luiers gehad, ze was de hele dag aan het wassen om het bij te houden. Soms zijn ze niet goed schoon te krijgen (poepvlekken). Qua kosten en milieu (door alle extra wassen) maakt het niet veel uit. Ik zou het echt veel te veel moeite vinden met al dat wassen. Je hebt het in het begin al druk genoeg met je kleintje.

schijnt heeeeel fijn te zijn en idd ook een hoop geld te schelen. Zijn mooie broekjes ook te verkrijgen, is wel even eeninvestering de eerste keer, maar dan heb je ook wat.

Ik ga ze toevallig straks halen!

Als het niks is kan ik altijd nog overstappen, toch?

groetjes

schijnt heeeeel fijn te zijn en idd ook een hoop geld te schelen. Zijn mooie broekjes ook te verkrijgen, is wel even eeninvestering de eerste keer, maar dan heb je ook wat.

Ik ga ze toevallig straks halen!

Als het niks is kan ik altijd nog overstappen, toch?

groetjes

Terug
Bovenaan