wasbare luiers?

Ik lees op verschillende plekken over alle voordelen van wasbare luiers. Kosten, milieu, huid. Maar wie heeft er echt ervaring mee? Het vele wassen, vieze luiers bewaren, hoe goed ze zitten, enz... ik hoor graag de voors en tegens:)
 
Als ik denk aan poepluiers wassen krijg ik al de kriebels. Het lijkt mij het meest hygiënisch om ze heel snel weg te gooien en lekker een schone pamper om te doen. Geen gedoe, want wasgoed heb je wel genoeg met zo`n kleintje.
 
Ik heb van de week een eerste lading wasbare luiers besteld. Ze voelen echt heel lekker zacht en zien er erg leuk uit. Nu nog wachten op ons kindje natuurlijk om ze te kunnen uitproberen, maar denk dat ik dan al snel meer ga bestellen, zodat ik er elke dag mee kan doen.
 
Wij zijn vanaf de geboorte gestart met wasbare luiers. Eerst alleen 's nachts omdat de luiers relatief groot waren t.o.v. onze baby, later ook de hele dag. Het scheelt enorm in afval dat we weg gooien, en daarnaast ook erg prettig voor de portemonnee! Wij gebruiken de luiers van Dutchy Diaper (www.dutchydiaper.nl) bevallen erg goed en zijn betaalbaar!

Hieronder een voorbeeld van de website:
 
Ik ben helemaal voor!
wassen doe ik om de 3 dagen, ik was de luiers voor en daarna draai ik een hoofdwas aangevuld met handdoeken enz.
ben erg enthousiast over de billenboetiek! 
https://www.billenboetiek.nl/wegwerp-vs-wasbaar/
 
 
Terug
Bovenaan