Wasbareluiers slank model

<p>Ik heb een zoontje van 4 maanden en wil graag over gaan op wasbare luiers.</p><p>Ik heb me van verschillende kanten laten voorlichten en heb wat verschillende merken in huis gehaald om te testen.</p><p>Het liefst wil ik een tweedelig systeem gebruiken met drukknoopjes en voorgevormde luiers. <br /><br /></p><p>Ik heb de voorgevormde luier van blumchen en Huda getest.</p><p>Zonder inlegger en booster is er na 4 uur lekkage, maar met inlegger en of blooster is het zo’n ontzettend mega pakket. Mijn zoontje kan zijn beentjes eigenlijk niet meer bewegen, wat me niet zo handig lijkt voor de ontwikkeling, en ik vind het er echt niet uit zien zo dik…</p><p>Wie heeft er ervaring met een tweedelig systeem en welke merken / combinaties zijn slank?</p>

Volg Luierhuis op instagram! Grote tip!! Wij gebruiken 's nachts Huda met een prefold erin. Daarmee redt onze zoon het makkelijk 12 uur. Overdag gebruiken wij een snap-in-one, die vinden wij lek-veiliger en een kleiner pakket. Daarmee redt hij het zo'n 5-6 uur. Onze zoon is trouwens bijna 2 jaar. Succes!

4 uur is toch heel acceptabel? Huda is al behoorlijk slank met goede absorptie, denk niet dat je het veel slanker krijgt. 
Het dikke pakket is wel even wennen, maar je kindje zal er geen last van hebben. 
Je zou deze vraag ook eens op Facebook in de groep wasbare luiers kunnen stellen, of op Instagram bij het luierhuis. 

Wij hebben ook Hu-Da en ons kindje is een veelplasser. Snachts slaapt hij 12 uur. Overdag doen we zonder booster en snachts met een booster (van huda). De luier is dan zeiknat maar dan gaat het om het overbroekje, als die alles binnenhouden is het prima. Ik vind die van Elskbar erg fijn (en mooi!) en die van popolini.

[quote quote=10561856]4 uur is zeker al heel goed, alleen hij slaapt echt idioot goed dus ik heb iets nodig wat langer dan 4 uur aan kan[/quote]
Dat is lastig ja! Kun je dan niet voor het slapen een extra inlegger erin doen? Zeker met slapen is het niet zo erg als het een wat dikker pakket is. 
Je kunt ook overwegen om voor het slapen een wolbroek te gebruiken als overbroekje, dat helpt ook goed tegen lekkage. 

Terug
Bovenaan