Wasmachine kaduuk

Uiteraard in de periode, dat ons manneke de ene na de andere slab en doek ondersmeert, heeft onze wasmachine het begeven.
We hebben snel een nieuwe nodig, maar ik wil niet overhaast een apparaat aanschaffen, waar we later toch niet zo blij mee zijn.
Welk merk heeft jullie wasmachine en ben je er tevreden mee? Wat zijn de plus- en minpunten? En waar zou je zelf voor kiezen, wanneer je op zoek gaat naar een nieuwe?

Wij denken aan een Zanussi, Siemens of AEG met een trommelinhoud van 6 kg. 1200 tot 1400 toeren en de mogelijkheid tot een verkort wasprogramma. En uiteraard energie- en waterzuinig.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes, Marijon (Lars is vandaag 6 maanden!)

Hoi Marijon,

ik ken het probleem, onze wasmachine was in januari ook stuk gegaan en we wilden ook snel een nieuwe kopen. Wij hebben een LG (WD14352FD) gekocht geschikt voor 7 kilo. Dit is een direct drive en daardoor maakt hij minder lawaai dan een normale wasmachine. We hebben hem bij BCC gekocht voor 450 euro, op het prijskaartje stond 650 euro maar we kregen korting omdat we hem op internet goedkoper hadden gezien, laagste prijsgarantie, dus het loont wel om ook even op internet te kijken, als je tenminste bij BCC wilt kopen.
Veel succes met het uitkiezen, moeilijk he met zoveel keuze. Je kunt ook altijd even kijken op www.vergelijk.nl hebben wij ook gedaan.

Groetjes van Sonja

Hoi,

Wij hebben een AEG, hij is al 7 jaar, nooit problemen gehad. We hebben hem gekocht vlak voor de geboorte van onze 3e. Inmiddels hebben we 6 kinderen, we gebruiken hem dus op z'n zachtst gezegd met enige regelmaat.
Hij heeft vrij veel programmakeuzes, makkelijk inte stellen, kinderslot,  je kan ook kiezen voor kort,  centrifugeren tot 1600, tijdklok om hem later te laten starten.
Hij bevalt ons prima dus. Maar dat zullen de meesten hebben met hun wasmachine.
SUcces met uitzoeken! JE doet het voor jaren,
Francien

Hoi dames,

bedankt voor jullie tips! Na grondig op internet gespeurd te hebben, neig ik naar een AEG met direct drive. Deze heeft een trommelinhoud van 7 kg en kan 1400 toeren draaien.
De tip over BCC ga ik zeker overwegen. Mijn partner wil graag de machine bij een bedrijf in de buurt kopen, in geval er toch een reparatie nodig mocht zijn. Met die laagste prijsgarantie kunnen we dan  bijvoorbeeld naar BCC gaan.

Groetjes! (gelukkig heb ik nu een schoonmoeder, die een waslading voor me wil draaien)

hoi, wij hebben een miele, navitronic w3985 waterproof system.
Een heel makkelijk ding, is digitaal, je kan je wasprogramma's van te voren instaleren, en letterlijk met 1 druk op de knop, start hij.
Hij heeft een trommelinhoud van 6 kilo en 1800 toeren, de was is zo droog op wasrek wat weer scheelt in de energiekosten van de droger.
groetjes Marina

Hoi,

wij hebben een Boch maxx 6. Hebben deze sinds september. Hij bevalt heel goed. Hadden eerst wat problemen met firma Boch, maar hebben een hele goede service.
Om een lang verhaal kort te maken, we hadden eerst een ander type wm van Bosch wat al gelijk stuk bleek te zijn, en na verschillende afspraken die niet werden nagekomen, kreeg ik een ander (duurder en luxere) wasmachine van Bosch zonder enige bijbetaling.

Er zit op dit wasmachine een kort (45 minuten) programma op, maar ook extra snel (15 minuten). Er zit een eco programma op, 1600 toeren, uitgestelde starttijd, ect.

Heel veel succes met uitzoeken.

Groeten Miranda

Dag dames,

bedankt voor jullie reacties!
Uiteindelijk hebben we vanavond bij BCC een Siemens gekocht. Er kan 7 kg in, het toerental kan op verschillende snelheden ingesteld worden (tot 1400 toeren), er is een waterslot en op internet heb ik diverse positieve reacties gelezen van andere gebruikers. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar de AEG met het 'direct drive systeem' oftewel: geen v-snaar of koolborstels, maar de motor direct op de trommel. Maar deze was toch een tikkie kostbaarder en ik vond het display erg druk en onduideljk.
We gaan nu dus voor de Duitse degelijkheid. En maar hopen, dat deze het ook 12 jaar redt...
Groetjes en veel wasplezier

Marijon

Terug
Bovenaan