Wasmiddel bij allergie

Ha moeders,
Wie heeft ervaring met erg allergische kindertjes?
Mijn zoon heeft koemelkallergie, maar is daarnaast ook heel gevoelig voor andere stoffen.
Nu heeft hij op z'n slapen/voorhoofdje aan beide kanten een grote eczeem-achtige plek, die ik gewoon niet weg kan krijgen. Ook niet met hormoonzalf van de huisarts. Hij heeft ook een hele nare plek bij de rand van zijn hemdje. Ik heb een beetje het gevoel dat 't wel eens aan wasmiddel of wasverzachter kan liggen. Het wordt o.a. vaak erger als ik z'n bedje verschoond heb. En mijn man was zelf vroeger ook heel erg allergisch voor onder andere wasmiddelen, dus het is niet verwonderlijk dat mijn zoontje er ook last van heeft.
Ik ben al wat aan 't uitproberen, maar ik kom er nog niet goed achter wat de boosdoener is.
Wie heeft een tip voor mij? Wat is een geschikt wasmiddel? Kan ik wasverzachter gebruiken? Maakt poeder of vloeibaar nog uit? En wie weet een zalf of olie die goed helpt op zulke plekken?

Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi Els
Ik heb een schat van 4 1/2 maand.Ik ben zelf allergisch en daarom wil ik voor komen dat mijn baby dat ook krijgt.Ik was al zijn kleerjes van begin af aan met NEUTRAL wasmiddel en ook heel klein beetje wasverzachter ROBIJN voor gevoelige huid.Ik kan je vertellen tot nu toe helemaal oke.Dus wie weet je kan het proberen.
Succes
 
Neutral is super, en inderdaad liever geen wasverzachter. Zeker niet nu jouw zoon al erg veel last heeft.
Bij mij dochter van 3,5 maand oud zag ik ook al een lichte vorm van eczeem. Ik smeer er Balneum Hermal intensive crème op. Na enkele dagen werd de huid al een stuk minder ruw en rood.
Verder ook Balneum in bad gebruiken. En alles van Zwitsal e.d heb ik de deur uit gedaan. Alleen nog maar kleur- en geurstof vrije producten.
Succes ermee en hoop dat het gauw helpt. Kijk anders ook even op www.kindereczeem.nl
 
Tot zover alvast bedankt!
Ik heb inderdaad al overwogen om eens Neutral te proberen.
In bad gebruik ik al Balneum, maar de creme ken ik nog niet. Kun je die bij elke drogist halen, of moet ik dan bij de apotheek zijn?
En ik ga ook snel eens kijken op die website.
Meer tips zijn nog heel erg welkom!
 
Ik doe ipv wasverzachter azijn in het wasverzachterbakje. Dit haalt de zeepresten weg en je ruikt er niets van. Het maakt dan niet uit welk wasmiddel je gebruikt.
 
Terug
Bovenaan