wasmiddel?

Hehe, eindelijk.... morgen wordt onze babykamer geleverd!!
Vandaag dus alle kleertjes uitgewassen.
Alles hangt nu braaf te drogen (volgens mijn schoonmoeder kan het best in de droger, alleen dan krimpt het een maatje... ja, heb ik dus helemaal niks aan bv. maatje 50) en ineens bedenk ik me: had ik hier eigenlijk speciaal wasmiddel voor moeten gebruiken??
Ik heb nu een beetje Robijn Wol en Fijn gebruikt en alles op 30 graden gewassen (is toch nog niet vies nu he).
Of had ik iets moeten gebruiken zoals Neutral ofzo???
Of maak ik me nu (voor de zoveelste keer, haha) zorgen om niks??

Groetjes, Mickje

geloof dat parfumvrije wasmiddelen worden aangeraden om de kans op allergische reacties te verkleinen. Maar mijn zusje heeft dat bijvoorbeeld niet gedaan en haar dochtertje heeft nergens last van.
Hoe zit het met allergieën in jullie gezin/familie?

Hoi,
Bij de eerste heb ik dit wel gedaan... was nog wat hysterischer hierin haha. Maar snel daarna heb ik gewoon wasmiddel gebruikt en bij de tweede ben ik niet eens meer begonnen met de Neutral... een beetje lekkere geur is ook lekker, toch?
Je kunt er wel op letten dat je niet heel veel wasmiddel gebruikt, en geen wasverzachter bijvoorbeeld, of die van Neutral nemen. Wasverzachter heeft meestal nogal veel parfum.
Maar volgens mij hoef je niet echt te vrezen als je zelf ook geen last hebt van een allergie.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo, 16 weken zwanger van de derde

Hoihoi,

Ik werk in de kleding en kan je vertellen dat de meeste mensen te veel wasmiddel gebruiken en dat daar een hoop irritatie's door komen.
Als je gewoon een fijnwasmiddel gebruikt en minder dan op de voorschriften staat zal het wel loslopen
Als jullie zelf een gevoelge huid hebben kan je kindje idd zelf ook sneller irritatie's krijgen, maar anders is het echt niet nodig hoor.
Ik heb het bij de 1 ste ook niet gedaan en doe het nu ook niet.
Gebruik gewooon mijn eigen wasmiddel.
Wat ook wel wil helpen is geen wasverzachter gebruiken, dan komt er dus na het spoelen geen toevoeging meer in de kleding en het ruikt echt nog wel lekker fris hoor.

Nou succes ermee

Hoi dames

bedankt voor jullie reacties!
Ik heb maar een klein beetje wasmiddel gebruikt en geen wasverzachter.
Wij hebben beide geen last van allergieën, dus het zal allemaal wel loslopen!!
Ik heb vanmorgen alles heel enthousiast staan strijken (vond strijken voor het eerst echt leuk om te doen, haha!!!) en zal zo blij zijn als het vanavond allemaal netjes opgeruimd in de kast en commode ligt!

Groetjes, Mickje

Hoi,

Ik ben nu 28,5 week zwanger van de eerste en heb geen speciaal wasmiddel gebruikt voor de kleertjes.
Ik heb dash gebruikt, poeder, zit een vleugje wasverzachter in. Maar mocht het inderdaad zo zijn dat ons kindje er irritaties door krijgt dan is het zo weer gewassen he..

Leuk he al die kleertjes wassen en strijken en straks in de kledingkast leggen! Ik ben ook zo goed als klaar, moet alleen het beddengoed nog wassen.

Hoe zit het trouwens met een droger? Kan je daar de babykleertjes gewoon ingooien of is het beter van niet? We krijgen vandaag namelijk een droger!!!!

Groetjes Maaike

Ik gebruik uberhaupt alleen Neutral, voor al onze was.  Wij zijn daar mee begonnen toen ik zwanger was van de eerste, met de babykleertjes inderdaad. Mijn man is wel allergisch trouwens en we vonden het allemaal zulk fijn spul, dat we niets anders meer gebruiken.

Groetjes, Marisa

Hoi Maaike

Ik heb de kleertjes niet in de droger gedaan. Mijn schoonmoeder zei dat het wel kan, alleen moet je er dan van uitgaan dat alles één maat krimpt.
Dus ja, dan heb je meestal weinig aan je maatje 50... Ik krijg waarschijnlijk een wat grotere baby (met 30 weken zat meneer/mevrouw iig al boven het gemiddelde gewicht) dus ik zorg dat ik van alle maatjes wat in huis heb, dus ook maat 50 (je weet maar nooit he).
Maar dat gaat dus niet in de droger. Voorlopig dan... ;)

Groetjes, Mickje

Terug
Bovenaan