Hoi allemaal,<br />Ik lees hier altijd veel dingen die mijn onzekerheid wegnemen, omdat ik zie dat bepaalde dingen ook bij anderen aan de orde zijn. Maar nu heb ik een vraag waarover ik nog niets kan vinden hier.<br />Mijn zoontje is inmiddels 12 weken oud. Over het algemeen is hij heel vrolijk. Wel schrikt hij vanaf zijn geboorte heel erg snel. Op advies van het consultatiebureau heb ik de kinderfysio ingeschakeld. Deze komt wekelijks aan huis. Zij merkte dat er spanning op zijn heupjes stond en dat de bekken wat vast zat. Door veel oefenen lijkt deze nu los te zijn. Om terug te komen op dat schrikken: als ik mijn zoontje ga wassen, schrikt hij ontzettend. Als ik een washand over zijn gezichtje haal, wordt hij vuurrood en gaat hij krijsen. Ditzelfde geldt voor hem aan- of uitkleden, omdat er dan iets over zijn hoofdje moet. <br />Twee weken geleden raakte hij zo in paniek tijdens het wassen, dat hij zelfs stopte met ademen. Sinds dat moment vind ik het zelf nog spannender om hem te wassen, omdat ik bang ben dat het nog eens gebeurt. <br />Natuurlijk blijf ik hem dagelijks wassen, maar het is iedere dag hetzelfde liedje. Tijdens het wassen vertel ik heel rustig wat ik ga doen en zing ik liedjes om hem af te leiden. Vaak werkt dit niet.<br />Ik vroeg me af of iemand dit herkent of tips voor me heeft. Hoe kan ik mijn zoontje laten ontspannen? Ik weet niet wat ik nog moet doen..<br />