wassen van groente

Hallo meiden,

Ben net terug van weekje Valkenburg.
we hebben het echt reuze naar ons zin gehad.
Nou vroeg ik me alleen af:
We zaten in een hotel en we hebben 's middags iedere dag ergens een terrasje gepakt.
Ik heb eigenlijk iedere keer een broodje gezond genomen met sla, tomaat en komkommer.
Maar hoe schadelijk kan het zijn voor de kleine wanneer dit niet goed gewassen zou zijn?

Groetjes,

Conny

hoi, ik vraag me dat ook wel eens af, maar volgens mij zit die listeriabacterie vooral in spul wat al wat langer ligt. ik zou dus bruinige blaadjes uit je broodje trekken, maar volgens mij kan het verder niet zoveel kwaad. ik heb het een tijdje geleden nog wel aan m'n vk gevraagd, en die zei dat als je de listeriabacterie te pakken hebt (wat heel weinig voorkomt), je baby er wel heel ziek van kan worden. wel een beetje mee oppassen dus.

Ook ik denk daar ook weleens aan. De garnering op je bord vind ik altijd lekker haha...en dan denk ik weleens...wat als?...

Je kunt niet in zo'n keuken kijken he. Ik laat het tegenwoordig maar wat meer liggen gewoon. En broodjes gezond...je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat de tomaten en sla etc dagelijks vers worden aangevoerd en dan ook  goed gewassen zullen zijn?...toch? Of zouden ze ook die voorverpakte sla inkopen en zonder te wassen tussen je brood steken hahah...oei...

Bah zo twijfelen we straks overal aan he. Zullen we zelf maar onze broodjes gezond maken voortaan? hihi.

Groetjesssss Peet

Terug
Bovenaan