Wassen?

Hallo zwangeren,
Ik ben zo'n beetje m'n uitzet aan het verzamelen. Ik heb hydrofielluiers gekocht om te gebruiken als poep-, pies- en spuuglap. Moet je nou echt deze hydrofielluiers voor gebruik wassen op 90 graden? Is 60 graden niet voldoende? Volgens mij ontploft m'n wasmachine op 90 gr. :)
Groetjes, Femke
 
Hoi Femke,

Helemaal eens met de anoniem hierboven. De huidige wasmiddelen hebben geen hoge temperatuur meer nodig. Dus gewoon wassen op 60 gr en goed heet strijken.

gr karin
 
ik heb ze voorgewassen, gewoon op 40 en daarna altijd op 60. erge vieze zette ik een ppoosje in de gloor. maar ik streek ze ook totdat iemand zei dat ze dan minder opnamen. daarna streek ik alleen de randjes zodat ze toch glad aan zouden voelen.
 
Je kan ze het beste niet strijken want dan verliezen ze een hoop absorbtievermogen.

Ga je ze als katoenen luiers gebruiken? Zou leuk zijn want ik lees tot nu van nog maar 1 medezwangere dat ze dit van plan is terwijl katoen heel goedkoop en net zo goed is als wegwerp (ok, kost misschien een uur meer per week). De voorgevormde katoenen luiers zien er tegenwoordig ook hartstikke leuk uit. Net zoals de wegwerpexemplaren.
 
Terug
Bovenaan