wassen

Hoi,

Vanaf wanneer moet je de voorhuid van het piemeltje terugschuiven om het te wassen?
In het begin mag dat namleijk nog niet maar vanaf wanneer wel?

Groetjes Sanne
 
hoi

Ik heb het bij me zoontje nog nooit gedaan. Dylan is nu bijna 6 maanden
Ik had er eerrlijk gezegd ook nooit over nagedacht. 11 jan gaan we weer naar het consultatie buro dan zal ik het wel even vragen
Gr Nifty
 
Hoi Sanne
Twee weken geleden ben ik naar cb geweest en heb toevallig die vraag gesteld. Je mag de huid nu nog niet terugschuiven en waarschijnlijk lukt dit ook nog niet hoor. Vanaf drie/vier jaar is het piemeltje (de voorhuid)zoals ie moet zijn. Volgens arts van cb.  
Mijn zoontje is trouwens 14 maanden.
Groetjes Helga
 
Hoi,

Het klopt idd dat het voorhuidje "volledig los" is met de leeftijd van 3 á 4 jaar. Dat heb ik ook gehoord van de CB arts toen ik daar bij het vorige bezoek naar vroeg. Het voorhuidje af en toe iets naar achteren schuiven tijdens het badje kan geen kwaad. Maar je moet dit niet te vaak doen.

Nog een leuke anekdote van "vroeger": mijn broertje noemde het naar achteren schuiven van het voorhuidje "ploep doen". Het was altijd een terugkomde vraag als hij gedouched had of hij ook ploep heeft gedaan . Ik vind dit wel een leuke omschrijving en zal dit later ook zo benoemen bij mijn zoontje (16mnd).

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan