Wassen

Deze week maakt mijn man hele lnge dagen op zijn werk. daardoor kan Arjun niet in bad. Het is namelijk niet verantwoord als ik arjun alleen in bad ga doen. Dus ik was hem op het aankleedkussen met een washandje en warm water. Erg goed gaat dit nog niet want de ene keer maak ik er een waterballet van. En de andere keer krijgt Arjun het koud. Vandaag had ik zo'n plastic matje uit het kraampakket op het aankleedkussen gelegd en dat hielp, want de hoes bleef lekker droog. Maar Arjun kreeg het koud. ik heb hem na het wassen ook nog gemasseerd. ik doe alles met een hand omdat de andere verlamd is en ik zit op een kruk voor de commode, waar Arjun in de lengte voor me ligt.

liefs Lovely Rose

hoi lovely rose
je kindje hoeft niet elke dag gewassen te worden hoor.ze worden toch niet vies.ik poets savonds voor het slapen gaan boas' gezichtje en handjes en zo'n 2/3 keer per week gaat hij met papa onder de douche.maar papa is vaak savonds ook van huis en dan doen we het een volgende keer.na het douchen wrijf ik boas is met babyolie,daar word hij lekker zacht en fris van,dan kan hij er zeker weer 3 dagen tegen als dat zou moeten.
bedoel je met deze week vandaag en morgen nog?dan laat t je nu toch lekker voor wat t is en dan badder of douchen jullie hem zaterdag toch weer.of als het voor een nog langere tijd is kun je hem misschien oppoetsen met een goeiemorgen washand van zwitsal.en/of lekker inwrijven met babyolie.wat zowiezo wel handig is,omdat het bij jou wat langer duurt,is eerst zn onderlijf uitkleden,wassen en luiertje om en dan zn bovenlijfje uitkleden,wassen en weer aankleden.of misschien deed je dat al.
haartjes wassen hoeft zowiezo maar  1 keer per week.dat doen wij hier in t weekend met papa onder de douche.
succes!wel knap dat je alles (nouja,bijna alles dan) met 1 hand kan.ja,je zal wel moeten,maar toch...
groetjes kari

hi,

naima mag niet iedere dag in bad vanwege eczeem. dus 2 dagen niet, volgende dag wel in bad. tussendoor gebruik ik de doekjes van zwitsal goedemorgen. het zijn washandjes en ruiken naar kamille, ze zijn groot genoeg om je kindje helemaal mee te wassen. succes!

liefs van SOPHIE
mama van quinty 04-10-2004 en naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram, was 19/1 uitgerekend

Hier gaat de kleine ook niet elke dag in bad of onder de douche. Om de 2 a 3 dagen ofzo. Op de overige dagen krijgt hij van mij een nat doekje over zijn gezichtje en probeer ik een beetje tussen zijn vingertjes schoon te  maken. Soms vind ik het nodig wel wat uitgebreider met een washandje te wassen. De goedemorgen doekjes van zwitsal gebruik ik ook regelmatig, ideaal voor een snel wasbeurtje!!

Hallo,

Het klopt inderdaad dat baby's niet elke dag in bad hoeven. Maar goed, daar ben je niet altijd mee geholpen. Ik weet natuurlijk de situatie niet precies, maar zomaar wat ideetjes:

Het zou handig zijn als je Arjun op iets zou kunnen leggen dat wel vocht opneemt, maar aan de oppervlakte droog blijft. Er zijn speciale handdoeken te koop (meestal bij sportzaken) die heel veel vocht absorberen. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is dit iets.

Ik weet niet hoeveel functie je hebt in de aangedane zijde en hoe veilig het dus zal zijn (dat is natuurlijk het belangrijkste), maar is het mogelijk om een drijfhulp of badstandaard te gebruiken om Arjun in een klein laagje water te laten liggen? Het nadeel daarvan is dat je hem eruit moet halen om hem af te drogen en aan te kleden.

Een andere optie is een badbrancard.  Dat is een raamwerk met doorover zeil/stof met gaten gespannen dat je over het bad legt. Dit is hiervoor gemaakt en je kunt Arjun dan zowel daarop wassen als aankleden. Het water stroomt weg en je kunt door Arjun even op zijn zij te leggen een handdoek onder hem in schuiven. Dit is in ieder geval een veilige optie, maar het is de vraag of je dit wilt.

Dan nog het probleem van koud krijgen.. Dat is voor hem natuurlijk erg vervelend. Je zou de ruimte extra kunnen verwarmen, evt. door een los straalkacheltje (geeft snelle warmte en is daarna ook weer sneller afgekoeld). Verder weet ik ook geen echte oplossing, behalve natuurlijk toedekken met een handdoek, maar dat doe je vast al.

Groetjes,
Dionne

Hai!
De goedemorgen washandjes gebruik ik ook dagelijks.
Dan zijn ze weer lekker fris en fruitig haha.
Misschien een idee om het gedeelte van je kind welke je niet aan het wassen bent af te dekken met een warme handdoek (van te voren op de verwarming leggen of even in de magnetron)? Stop je de handdoek aan de zijkanten lekker onder zijn lijfje.

Groetjes en succes

Hoi,
nou... alles wat ik had bedacht staat hier al omschreven. Goede tips lijkt me. Ik hoop tenminste dat je er wat aan hebt. Quinn gaat om de 3 dagen in bad.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan