Hallo,
Het klopt inderdaad dat baby's niet elke dag in bad hoeven. Maar goed, daar ben je niet altijd mee geholpen. Ik weet natuurlijk de situatie niet precies, maar zomaar wat ideetjes:
Het zou handig zijn als je Arjun op iets zou kunnen leggen dat wel vocht opneemt, maar aan de oppervlakte droog blijft. Er zijn speciale handdoeken te koop (meestal bij sportzaken) die heel veel vocht absorberen. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is dit iets.
Ik weet niet hoeveel functie je hebt in de aangedane zijde en hoe veilig het dus zal zijn (dat is natuurlijk het belangrijkste), maar is het mogelijk om een drijfhulp of badstandaard te gebruiken om Arjun in een klein laagje water te laten liggen? Het nadeel daarvan is dat je hem eruit moet halen om hem af te drogen en aan te kleden.
Een andere optie is een badbrancard. Dat is een raamwerk met doorover zeil/stof met gaten gespannen dat je over het bad legt. Dit is hiervoor gemaakt en je kunt Arjun dan zowel daarop wassen als aankleden. Het water stroomt weg en je kunt door Arjun even op zijn zij te leggen een handdoek onder hem in schuiven. Dit is in ieder geval een veilige optie, maar het is de vraag of je dit wilt.
Dan nog het probleem van koud krijgen.. Dat is voor hem natuurlijk erg vervelend. Je zou de ruimte extra kunnen verwarmen, evt. door een los straalkacheltje (geeft snelle warmte en is daarna ook weer sneller afgekoeld). Verder weet ik ook geen echte oplossing, behalve natuurlijk toedekken met een handdoek, maar dat doe je vast al.
Groetjes,
Dionne