Wassen?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal..

Zo heb net in een poging toch iets te doen alle kleertjes, dekentjes, doeken enzo die we hebben alvast van kaartjes ontdaan en gesorteerd in kleur en wit.
Volgende week de laatste dingen kopen (ja ben op tijd, maar vindt het leuker met zijn tweeen en manlief heeft vakantie) en dan kan het grote wasproject beginnen.

Geen wasverzachter dat weet ik.. Maar stel je krijgt de witte wastrommel niet vol, kan je er dan wel wat van je eigen witte was bijdoen of is het echt de eerste keer de bedoeling alles apart te wassen.

enne meer tips zijn welkom (al weet ik wel hoe ik moet wassen, maar toch)

volgens mij kun je je eigen kleren er ook gewoon bij doen. Als ik jou was zou ik het wel wassen met neutral of zo iets. Dat is het zachts en dan weet je zeker dat er geen allergische reactie kunnen optreden.

Succes groetjes Eefje

Ben niet zo'n neutral fan, zou dan ook alleen voor de eerste was zijn, wil het daarna toch meteen met onze mee wassen..maar daar zal ik nog even over denken.. Ik ga immers ook al niet strijken... geen haar op mijn hoofd....

wij hebben ook eigen was erbij gedaan. Volgens mij is dat geen probleem.
En heb ook eigen wasmiddel gebruikt, kan de kleine daar gelijk aan wennen....idd geen wasverzachter. En strijken nee dat heb ik niet gedaan en wil ik ook niet aan beginnen!!!!

Ik heb het altijd gewoon gewassen met het wasmiddel wat ik in huis had, wisselt elke x hihi koop meestal uit de aanbieding...

Je eigen was kan er gewoon bij in en ik ben ook al vrij snel gewoon wasverzachter gaan gebruiken.

En strijken.... Die eerste babywasjes heb ik toen gestreken; tijd zat in m'n verlof en wilde dat alles er tiptop uitzag. Toen m'n zoon er eenmaal was heb ik t nooit weer gedaan Hahaha alleen het hoognodige, zoals een blouse... Maar als je die netjes ophangt...;-)

Heb wel eens gelezen dat van het strijken de wateropname van de hydrofiele luiers vermindert, en dat willen we niet natuurlijk...

Zelfs het netjes eruit zien en de bakken tijd krijgen mij nog niet aan het strijken.. Wat vind ik dat een rotklus....

Ik denk ook aan mijn eigen wasmiddel.. We zijn beiden ook niet gevoelig op dat vlak, geen exceem, geen allergien dus dat scheelt..als dat wel zo was, had ik denk ik wel neutral gekocht

Het wassen is vooral omdat in nieuwe kleertjes nog stijfsel zit waar het babyhuidje niet tegen kan ivm allergiesche reaktie.

Zelf gebruik ik altijd de formil van de lidl en de kinderen geven daar geen reaktie op.

Onze oudste bleek een erg gevoelig huidje te hebben en wij zijn toen overgestapt op Ariel Sensitive. Geen vurig rode huid meer en het bevalt ons zo goed dat we het na jaren nog steeds gebruiken. Wasverzachter gebruiken wordt idd afgeraden. Er bestaan oa van Zwitsal geurbuiltjes die je kast en kleertjes lange tijd lekker fris laten ruiken. Vind ik zelf een erg lekker luchtje.

Terug
Bovenaan