Wassen

Meestal staat het wel op de labels. Bij mij stond er voor beddengoed en luiers 60 graden. Babykleren voornamelijk op 40 graden. Advies van de kraamzorg was om te wassen met Neutral en dan zonder wasverzachter ivm eventuele allergie.

Hoorde laatst wel van een andere zwangere die al eens bevallen was dat de kraamhulp het wasgoed toen van alles op 90 graden waste, maar dat is echt zonde van alle spullen. Dat krimpt zeker weten!

Bedankt! Ik heb idd neutral. Staat ook 60 graden op beddengoed en luiers maar dat leek me zo vreemd voor 'schoon' beddengoed. Ik denk dat ik alles dan 40 graden doe. Ik was nu niets op 90 graden dat is toch echt iets van vroeger lijkt me, zo vies zijn onze kleren meestal niet. Maar misschien veranderd dat als ik straks een baby heb ;)

60 of 40 graden is ook prima hoor. Het gaat er om dat het word gewassen zodat alle fabrieksstoffen er uit gaan.
Ik heb volgens mij het beddegoed allemaal op 40 gedaan, luiers op 60 en kleertjes gewoon op 30. Anders blijft er niks van over.

Mochten anderen dit nog lezen vraagje:

Hebben jullie ook knuffeltjes enzo gewassen??

Liefs nelie

o goed dat je het zegt over de knuffeltjes.
Ik wilde het wel doen. maar niet meer aan gedacht
ga ze metteen in de wasmachine doen..
hebben toch allemaal mensen aan gezeten in de winkel. voor mijn idee vind ik het wel hychienischer

Ik heb nu ook alles op 40 graden gewassen. Neem aan dat je "schone was" niet hoger hoeft te wassen. We moeten toch een beetje aan het milieu denken

Ik heb de knuffels er bij gedaan, dacht als ik dan toch bezig ben.

Terug
Bovenaan