wasverzachter

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort de baby was doen, maar ik gebruikt altijd wasverzachter in de was.
En nou heb ik weleens gehoord dat het niet goed is voor de baby.
Is dat waar? graag jullie mening hier over.
Anders vind ik de kleding een beetje stroef aanvoelen zonder wasverzachter.

Groetjes parel

Hoi Hoi,

Ik heb het ook eens ergens gelezen dat je bij baby's geen wasverzachter mag gebruiken. Ze raden zelfs aan om de kleertjes voor de eerste keer met Neutral te wassen. Bij mijn zoontje heb ik dat niet gedaan, deze keer wel. Het zal ook allemaal wel wat meevallen ... Ik heb ze binnen op een rekje gehangen en dan blijven ze redelijk zacht.

Gr. Trea

hoi

Omdat ik zelf niet tegen te sterk parfum kan gebruik ik zelf wasmiddel van ariel sensitive,en ook wasverzachter van silan sensitive of van robijn voor de zachte huid.heb ik de kleertjes van mijn dochter ook in gewassen en nu ook weer hoor.kan niet zoveel kwaad. gr wendy 30 wk

In het begin kan het baby huidje te gevoelig zijn voor wasverzachter, daarom raden ze het af.
Ik gebruik daarom de eerste paar maanden geen wasverzachter bij de babywas.
Als je de babykleertjes in de droger doet en/of strijkt, dan worden ze vanzelf zacht.

Groetjes Renata.

Hooooiii,

ook ik was op zoek gegaan naar dit onderwerp op internet.
Nu blijkt het zo te zijn dat in wasverzachter extra parfum zit soms en dat wasverzachter in kleren achter blijft en als een baby daar dan op sabbelt kan ie het binnen krijgen.
Zelf doe ik alles met fijnwasmiddel.

Groetjes ps hier is het wassen inmiddels ook begonnen!

Hoi aankomende mama's

Ook ik heb de was van Rik wel gewoon met Ariél gedaan. MAAR GEEN wasverzachter gebruikt, om de hierboven genoemde redenen en omdat bin ons een gevoelige huid in de familie zit, ben ik daar ook erg op letten.

Voor alle zekerheid zou ik geen wasverzachter bij de kleertjes doen, zo hard worden je kleertjes niet hoor! En als je de kleertjes weer strijkt is er niets aan de hand!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

TIPTIPTIP: Gebruik de eerste tijd natuurazijn als verzachter (ja, gewoon wat je voor de salade gebruikt, hup in het wasverzachterbakje).

Dit geeft geen irritatie; zorgt dat er geen nare luchtjes ontstaan en houd ook nog eens de kleuren goed!

Veel plezier met wassen (zoooo, leuk al die kleine kleertjes aan de lijn...)

Liefs Nika

Ik doe mijn wassen zeker apart?! Ik gebruik nooit wasverzachter en ik heb echt geen harde kleding hoor! Zelfs niet als ik het buiten aan de lijn hang. De was hangt daar heel hoog   (ik trek de lijn omhoog aan een katrol) en hier in Den Helder waait het altijd erg hard. Heb zelf een heel gevoelige huid, kan ook maar enkele soorten wasmiddelen gebruiken.

Francien

Terug
Bovenaan