wasverzachter

je kunt altijd de neutral wasverzachter gebruiken volgens mij.
Die gebruik ik ook altijd, omdat ik zelf allergisch ben voor wasverzachters. Ik dacht dat ik die meteen vanaf de geboorte al gebruikte.
 
Ik heb bij de geboorte eerst alles gewassen zonder wasverzachter en met neutral wasmiddel. Toen het pak leeg was (bij 2 maanden ofzo) overgestapt op gewoon wasmiddel met neutral wasverzachter, tot een maand of 4/5 en daarna gewone wasverzachter.

Nooit problemen gehad, maar ze heeft inderdaad ook geen overgevoelige huid.
 
Mijn dochter had ook nooit problemen met haar huidje, totdat ik met fruit begon. Met 4 maanden dus. En sinds die tijd kan ze ook geen wasverzachter meer hebben. Het lijkt wel alsof die eerste keer fruit haar gevoeligheid heeft geactiveerd, want sindsdien (ze is nu bijna 1) komt ook bij elk verkoudheidje haar eczeem terug. Wasverzachter gebruik ik nu dus ook niet meer (eigenlijk mis ik het ook niet meer hoor!)

Ik zou er dus wel heel voorzichtig mee zijn....
 
Als je de was toch zacht wil hebben kun je ipv wasverzachter een scheutje azijn toevoegen. Het gaat niet naar azijn ruiken maar wordt wel zacht!
Tip van de kraamzorg!
Trouwens als je kindje nergens op reageerd, bv op verzorgingsproducten, kun je al vrij snel (binnen een paar weken) alweer wasverzachter gebruiken. Niet telkens van merk switchen want als ze dan wel reageren weet je niet op welk merk....
 
Terug
Bovenaan