Wat ‘n opluchting! (Maar nog steeds pijn)

<p>Lieve allemaal,</p><p>Inmiddels 6 weken en 2 dagen zwanger. Helaas van die 6 weken al ruim 1,5 week onwijze last van buikkrampen. Zo erg dat ik al 3 dagen ziekgemeld ben op mijn werk. Gisteren de HA gelukkig zover gekregen me door te sturen voor een echo om mk of bbz uit te sluiten. We zagen een piepklein stipje kloppen, precies op de plek waar het hoorde! Wauw wat was dat een last van m’n schouders en hoe bijzonder om dat voor de allereerste keer te zien! :D </p><p>Eenmaal terug thuis helaas meerdere aanvallen gehad en weet inmiddels niet meer wat te doen. Het komt van m’n darmen af, die zijn compleet over hun toeren, maar meer dan dat weet ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee? En tips wat te doen?</p>

Nou, allereerst van harte gefeliciteerd! Idd 'n grote zorg minder. Ik had in 't begin ook hele erge buikkrampen, kan ook van je baarmoeder zijn, die groeit enorm hard nu. Als dat zo is gaat dat weer over. Alles moet plaats maken nu en staat overhoop. Probeer toch te genieten meid! Groetjes!

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad! Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje.
Nu 5 weken en 3 dagen zwanger en enkele dagen terug wat helderrood bloed verloren. Daarnaast ook best wel veel pijn. Volgende week woensdag een echo, dus tot die tijd zit ik nog in spanning of het oké is of niet. Denk zelf ook aan mk of bbz, maar gezien de hoeveelheid dunne ontlasting (sorry!) zouden het ook zomaar mn darmen kunnen zijn.
Heb dus helaas geen tips voor je, maar lees hier wel graag mee.

Dankjewel voor jullie lieve reacties! En vervelend dat jullie hetzelfde hebben of hebben gehad. Er is gewoon niks aan te doen.. En woensdag is het al bijna :), nog heel even volhouden! Veel sterkte!

Hoi!
Ik heb dat ook gehad. Hele extreme buikkrampen, waardoor ik niks kon! Ik had er ook een hard hoofd in dat dit nog goed ging komen. Maar... op dit moment ruim 33 weken zwanger dus het is goed gekomen.
bij mij waren het ook Mn darmen. Het kan ook zijn dat je blaasontsteking hebt, hun je ook gigantische steken van krijgen.
Je kan proberen om een kruik op je buik te leggen, of onder een warme douche de douche kop over je buik te laten stromen. Het gaf mij soms enige verlichting. Na een wek of 2 is de buikpijn weggegaan.

@marijeDG: probeer positief tr denken. Ik heb de eerste 13 weken helderrood bloedverlies gehad en ben daarom meerdere keren voor een echo geweest, maar er was niets aan de hand. Ik bleek een hematoom (een soort bloed blauwe ple ) in mijn baarmoeder tr hebben, die dicht gedrukt werd door de baby, dus dat bloed kwam naar buiten.. 

Ik heb trouwens verder niet zoveel pijn gehad dat ik niet kon werken, aar mijn buik is ook goed overstuur geweest! 

ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!Ik heb ook echt vreselijke krampen gehad ter hoogte van mijn schaambeen, leek net of die doormidden scheurde..Ondertussen ben ik nu 17 weken zwanger en de krampen zijn erg verminderd!Ik denk echt dat het er mee te maken heeft dat je lichaam moet wennen aan de veranderingen en de groei van je baarmoeder!Buiten de krampen om genietse!!

Haa! Super vervelend die krampen, zeker als ze blijven aanhouden.
Ik heb er ook erg veel last van, maar dan vooral (heel gek) midden in de nacht. Ik schiet ervan wakker en heb daardoor ook eerder een echo laten maken. Daar was ook op te zien dat het goed zat, dus ik voel je opluchting.
Zelf ben ik bijna 2x flauw gevallen door de pijn. Alles werd zwart met een ruis in mijn oren, ben daardoor ook op de grond beland maar nog net niet buiten westen. 
Hopelijk gaat het snel over!

Terug
Bovenaan