Wat aan in de kraamtijd

A

Anoniem

Guest
Haai meiden,

Ik daxht het helemaal te weten wat ik aanwil tijdens mijn   kraamtijd.

Ik opzoek naar een nachthemd met knopen. ik dacht dat is makkelijk als ik in bed borstvoeding wil geven dan hoef ik maar 1 of 2 knoopjes open te doen en dan moet dat lukken. Als ik dan visite heb hoef ik niet zo krampachtig te doen en van alles proberen te bedekken om de visite niet in verlegenheid te brengen.

Enige probleem is dat ze nergens maar dan ook nergens zijn ze te vinden. Alleen  t-shirts met knopen met bijpassende broek. Maar een broek lijkt me helemaal niet lekker zit misschien te strak. Ik dacht meer aan een lang overhemd met knopen en  die met een beetje geluk mijn kont verbergt als ik ff uit bed ben, snappie. Bij Livera enzo zeggen ze dat het een winter artikel is. Hoe gaan jullie dit doen of hoe hebben jullie dit gedaan. Ik heb niet echt lang de tijd meer ben nu 38 weken zwanger maar alle tips zijn welkom. Zal ik anders maar gewoon een t-shirtje met knoopjes doen en dan als ik uit bed ga maar ff in mijn charmate onderbroek.

HAHAHA, wat een zorgen kun je hebben zo in de laatste weken

THANX

Kus Bizu

Ha Bizu,

heel bekend hoor, haha. Ik heb 1 (lelijk) nachthemd met knopen dat tot over mn kont valt. Verder 1 hemdje van H&M, waarvan, net als bij een voedingsBH, de bandjes los kunnen. Hoeft ie niet steeds uit. En dan heb ik 3 dunne broeken, waarvan 1 sportbroek en 2 gewoon flubberbroeken. Die zitten niet te strak en ik kan ze nu ook al aan (voor als ik een luie dag heb).

Heb die broeken gewoon bij V&D gekocht, ze hebben ze nog in het felgroen weet ik uit ervaring, tussen de pyjama's.

Succes met het kopen, succes met de laatste loodjes.

Ukkie26, 40+1

zelf had ik een pyama gekocht waarbij de voorkant met knopen kon... idd handig met bv.... nou vond het toch een potje onhandig!  Dan lig/zit je er dus bloter bij tijdens het voeden dan wanneer je een gewoon shirt aan zou doen.
Wat ik veel deed gewoon zo'n simpel hempje van de hema met spaghettibandjes onder een t shirt. T shirt omhoog (geen blote buik zichtbaar!!!!) en dan het hemdje over de borst naar beneden trekken... hemdje blijft dus lekker over je buik en meer dan 1 stukje huid van je borst is echt niet zichtbaar.

Oh ja ik had tijdens de zw.schap een shirt van de H&M die lekker meegroeide over de pokkel en die ook een bv-opening had! Ideale shirts vond ik dat... heb er later zelfs nog eentje met korte mouw gekocht toen het warmer werd.

groetjes,
Marije

Ik heb bij h&m 2 borstvoedings T-shirts gekocht, deze zijn vrij lang omdat ze ook voor tijdens de zwangerschap zijn.
Daarbij heb ik dan een simpele joggingbroek voor als ik uit bed ga of als ik op het dekbed wil zitten. Ik vind zelf een broek in bed of een lang nachthemd  onder mijn dekbed  niet lekker zitten.

hallo dames,

Ik wilde zelf ook een lang t-shirt met knopen aan de vorkant en heb heel lang moeten zoeken maar heb uiteindelijk bij de zeeman een leuke gevonden en koste maar 9 euro!
Ik gebruik hem na de kraamweek toch niet meer (hoogstens als poetslap) dus wat geeft het dat het een mindere kwaliteit is?

Ook ik zou graag nog even rondneuzen bij H&M, maar aangezien ik 41 weken ben en niet meer zo makkelijk fiets, heb ik dat maar even uitgesteld tot mijn mannetje donderdagavond de tijd heeft om me naar de stad te brengen (mocht de beeb er dan nog niet zijn) want daar vind je inderdaad met een beetje geluk de leukste voedingst-shirts.

Succes meiden en ik hoop dat het lukt.

Liefs Monica, 41 weken

kijk uit met wat je koopt want kraamverzorgsters houden van wassen en sommige dingen kunnen er mooi uit zien, maar na een week lang iedere dag in de wasmachine geweest te zijn kan het er niet zo goed meer uitzien. of is het dat wassen op 60 graden met donkere handdoeken erbij....... anyways mijn tip: koop niet te dure dingen want de kraamzorg verpest het toch!

En nog een tipje: een pyamabroek is wel erg handig dan hoef je niet telkens onder je dekens te kruipen en zie je er ook fatsoenlijk uit als je je baby uit bed haalt....

Ik had er nog niet echt over nagedacht...maar nu ik er zo aan denk...

ik heb hemdjes en shirtjes zat, en ook wel van die lekkere slobberbroeken, dus ik doe dat gewoon aan...

Ik zelf ben niet preuts en als mijn kraamvisite in verlegenheid is als ik voeden ga dan moeten ze maar even de andere kant opkijken of beneden gaan zitten...

Daarbij lijkt het voor mezelf en vooral ook voor de baby wel fijn om de kraamvisite niet tijdens de voedingen te laten komen...lekker een moment voor ons 2-en (misschien 3-en als paps het fijn vindt erbij te zijn)

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-'06 en 32wk+3dgn zwanger

Hoi,

je kan ook gewoon een zwangerschapsbroek aan doen en dan het elastiek strakker doen. Zit vaak wat lekkerdr over je buik.

Ik heb voor op bed een shortama gekocht en die heb ik vaak aangehad. De kraamverzorgster heeft hem elke dag gewassen en zodra die uit de droger kwam deed ik hem weer aan. Was gewoon met een t-shirten is idd fijner dan een knoopshirt omdat je dan half bloot zit.

Sterkte met jullie bevallingen en een hele leuke kraamtijd gewenst.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan