Wat aan met die warmte?

<p>Wat trekken jullie je "pasgeboren" baby aan met die warmte? En in de nacht? Dekentje of alleen slaapzakje? Dit is ons eerste kindje, van 2,5 week en vind het best lastig om te bepalen of hij het nu te warm of te koud heeft! </p>

Hoi
Dat blijft lastig het is per baby verschillend 
Ik trek mijn dochter een romper zonder mouwen aan en in de ochtend een een broek of legging aan en Smiddags een kortebroek of alleen een romper en en savonds als het 20 graden of warmer is op haar kamer alleen haar romper onder een lakentje zonder deken of slaapzak krijgt ze als ze slaapt t toch nog een beetje koud dan gooi ik er nog een dun dekentje over  het makkelijkst is even bellen in hun nekje als het er warm of zweterig voelt hebben ze te veel aan voelt het aangenaam is het goed je kunt ook de temperatuur meten als je de luier verschoont (niet direct na t eten dan hebben ze t altijd wat warmer van de inspanning

Hoi,
ik lees graag mee. Onze dochter is bijna 2,5 week oud en heeft nu een romper met boxpakje met korte mouwen aan. Volgende week met die hittegolf wil ik haar alleen een romper aan doen. Het is ook onze eerste en vind het nog erg lastig. Heeft iemand een gouden tip?

[quote quote=10224900]Hoi, ik lees graag mee. Onze dochter is bijna 2,5 week oud en heeft nu een romper met boxpakje met korte mouwen aan. Volgende week met die hittegolf wil ik haar alleen een romper aan doen. Het is ook onze eerste en vind het nog erg lastig. Heeft iemand een gouden tip?[/quote]
Lastig is dat he. Ik denk ook de hele tijd oh heeft die het te warm? Of te koud? Wel leuk zijn we bijna tegelijk bevallen! Hoe bevalt het je tot nu toe? Ik vind het heerlijk maar ook wel pittig om even de ritme te vinden. Maar zal niks liever meer doen dan zorgen voor de kleine hummel hoor! ;)

Onze roze wolk van 4,5 week werd net voor de vorige ‘hittegolf’ geboren, de kraamzorg was er dus met dr warme dagen. Meisje had een romper met korte mouwen en shirt met lange mouwen aan of alleen een romper, wel altijd een broekje en dan lekker blote voetjes. Bij maar buiten gaan wel sokjes aan en klein dekentje, geregeld even checken hoe warm ze voelt en hoe warm het in de wagen is.

Ja ik snap het helemaal. Ik controleer ook  vaak het nekje en af en toe de temperatuur. Het nekje voelt dan weer wat warm aan, maar de temp is dan weer goed dus echt lastig!
Ik vind het ook super, we waren hier echt aan toe. Het ritme vinden is hier ook lastig. Zeker omdat ons kleintje steeds verschillende aantallen drinkt, maar dat gaat vast goedkomen ;)

[quote quote=10224912]Onze roze wolk van 4,5 week werd net voor de vorige ‘hittegolf’ geboren, de kraamzorg was er dus met dr warme dagen. Meisje had een romper met korte mouwen en shirt met lange mouwen aan of alleen een romper, wel altijd een broekje en dan lekker blote voetjes. Bij maar buiten gaan wel sokjes aan en klein dekentje, geregeld even checken hoe warm ze voelt en hoe warm het in de wagen is.[/quote]
Ik denk dat ze dan in de kraamweek warmer aangekleed moeten worden ivm de temperatuurregeling? Wat zou je haar nu aantrekken?

Ja dat is waar, al was de warmste dinsdag ook laatste dag van kraamweek en was ze toen al een week op temperatuur en weer op geboortegewicht (vreetzakkie!). Ik trek haar op moment nog steeds romper en shirt aan, ene keer romper met lange mouwen andere keer korte, afhankelijk van welke bovenop ligt. Af en toe meet ik temperatuur, maar tot nu toe altijd prima. Ik denk dat ik haar met warme weer romper en broekje aan ga doen, zonder sokken. Met wandelen in de wagen wellicht wel een shirtje en sokken, af hankelijk van hoe drukkend/warm het voelt. Moet er wel bij zeggen; wij wonen vrij dicht bij het strand, waardoor het hier vaak net wat beter te doen is dan in andere delen van het land. Hoop dat je er wat aan hebt!

Overigens super leuk om te lezen dat jullie ook zo genieten. Vind het knuffelen met mijn kleine hummeltje zo fijn! Natuurlijk ben ik moe, maar ben elke nacht bijna ‘blij’ als ik wakker word en zie dat ze er echt ist.. 

Terug
Bovenaan