wat aan te trekken??? Baby 3,5 maand

<p>pff wat vind ik dit lastig???</p><p>vanaf welke temperatuur doen jullie een baby van 3,5 maand korte mouwen aan???</p><p>hij voelt snel toch wat plakkerig aan maar vind het ook  naar als hij het koud heeft?</p><p>en korte broek vanaf welk temp?!???</p><p>thanxx alvast</p>

korte mouwen kan al vrij snel vind ik.. vandaag niet, nu is het toch wel koud. Maar afgelopen dagen kon het wel. Korte broek pas als het écht warm is, daar vind ik het nu nog veel te koud voor. Ook voor mezelf en mijn peuter van 2.5 jaar nog geen korte broek nu.

Wij doen ons zoontje van 8 maanden (dus wel iets ouder) wel korte mouwen aan als het warm is zoals de afgelopen weken een paar dagen (vorige week zondag volgens mij bijvoorbeeld) en nu bijvoorbeeld korte mouwen met een vest eroverheen. Verder korte broek hier nog niet gedaan, maar dat is ook omdat we daar geen van hebben nu haha.
De regel is inderdaad een laagje meer dan jezelf, maar ik vond/vind het ook altijd lastig. Hij is geboren in de zomer en het was toen super warm, heb hem toen ook echt niet een laagje meer aan gedaan dan ik zelf, ook al zeggen ze dat altijd met klem voor die kleintjes. Gewoon alleen een romper en hij zweette zich nog kapot. Dus mijn advies zou zijn gebruik een beetje common sense. Als je denkt goh lekker weer, ik doe mijn jurkje met korte mouwen en blote benen aan, dan kan je kindje echt wel korte mouwen over de romper! Ik neem wel altijd een vestje/truitje of/en dekentje mee voor de zekerheid.

Die van ons toen was die 2 maanden in eind maart deden we met warme weer alleen lekker rompertje of alleen in luier

Ik vind het ook lastig. Heb mijn dochtertje van 3 mnd de afgelopen weken nog geen korte mouwen aangedaan. Zelf zit ik in de zon, maar zij ligt stil in de schaduw. Dus meestal doe ik of alleen een lange mouwen romper met lange broek, of een korte mouwen romper, dun shirtje met lange mouw en lange broek. Ze zweet niet, dus ik denk dat het oke is?

Het is ook heel erg persoonlijk. Zelf ben ik erg warmbloedig, dus zodra de zon schijnt en het een tikkeltje warmer is loop ik met korte broek/rok en blote armen. 
Mijn kindje is ook heel warm, dus met de warme dagen afgelopen week lag ze in shorts met een t-shirtje. Heb wel in de gaten gehouden dat ze warm bleef aanvoelen maar het is een kacheltje, dus ik denk dat ze op mij lijkt. Gelukkig want mijn man is een koukleum ?
Het nekje van je kind is een goede graadmeter. Sowieso kan het natuurlijk geen kwaad om ietsje warmer dan nodig aan te kleden, maar als hij plakt zou ik voor luchtiger gaan! 

Terug
Bovenaan