Wat aan tijdens bevalling

Hallo allemaal,

Even een vraagje, ook naar aanleiding van de discussie hieronder wat je allemaal mee moet nemen, wat doe je aan tijdens de bavalling???

Ik ga poliklinisch bevallen in het ziekenhuis en vroeg mn eigen af wat je dan aan doet??

Krijg je zon raar schort aan als je daar komt of moet je gewoon een t-shirt of pyama aan??

Ik had bedacht om een t-shirt mee te nemen en na de bavalling als ik eventueel gedoucht ben enzo mijn pyama aan te doen.
Kan hier niets over terug vinden
Wat doen jullie aan???

x Mirjam

Ik denk dat je lekker aan moet hebben wat jij wilt! Niets is zo belangrijk als jezelf prettig voelen. En als jij dat in je nakie wilt doen, doe je dat in je nakie. Je ligt neem ik aan gewoon alleen op een kamer. en anders het gordijn er omheen. Als je liever een shirt wilt doe je dat lekker aan.
Maarja dat is wat mij tijdens mn zwangerschapscursus is verteld. Doen waar je jezelf goed bijvoelt. Ik heb het zelf snel erg warm, dus ik denk dat ik niets aan heb, ook makkelijk als de kleine geboren is dat het meteen op de buik/borst gelegd kan worden.

ik had bij beide bevallingen 2 pyama's ingepakt.
1 oude voor tijdens de bevalling en 1 voor na het douchen.

de eerste keer is het heel raar gelopen en ben ik al met al helemaal naakt bevallen! ik lag in bad en kreeg persweeen. snel uit bad en heel snel op bed gaan persen. geen tijd gehad dus om een pyama aan te doen.

de 2e keer gebeurde eigenlijk het zelfde, maar terwijl mn man mij ontzettend snel afdroogde, deed de vk heel snel mn pyama aan.

oh ook een hele goede tip voor na je bevalling: super warme sokken! de meeste vrouwen hebben het na de bevalling heel erg koud (ontlading van alle druk) een ochtendjas is ook meer dan welkom :D

liefs, do

Ik werd 's nachts wakker van de weeën en dat ging meteen goed hard. ik ben dus in de pyama bevallen die ik toen aanhad. Ook ik had sokken aan want je krijgt echt koude voeten!! Voor na de bevalling een fijne pyama waar je makkelijk in kunt voeden. Dit is handig als je bv gaat geven anders word het steeds zo'n verkleedpartij, zit je net bevallen ook niet op te wachten haha. Dit keer gaat de fles erin dus ik doe kleding aan die het fijnste zit.

Liefs ciomama

Een zwart t-shirt geeft veel mooiere foto's na je bevalling dan een lichtgekleurd ( daarop zie je het evt bloed zo goed), daarom ben ik altijd bevallen in een zwart hemdje.

Hoi Je mag gewoon je eigen kleren aanhouden, en iets aan doen waar je graag in wilt bevallen!
En ik kan je 1 tip geven, neem 2 setjes mee. Bij mij braken de vliezen en zat helemaal onder dus moest me omkleden en ben uiteindelijk dus in een ander shirt bevallen.
Ik had gewoon een ruim zwangerschaps t-shirt aan, dit zat lekker.
En neem een setje mee voor na de bevalling.Dit hoeft niet perse een pyjama te zijn. Je kunt gewoon een shirt of blouse aan en een makkelijke (geen strakke)broek, als je dat fijner vind. Je krijgt de eerste uren veel bezoek, dus hou rekening met je keuze!
Hou ook rekening met je onderbroeken en je broek, er moeten meestal 2 lappen kraamverband in, dus best een dikke laag! Dus neem iets mee wat goed rekt en lekker zit. Sommige nemen een strakke boxershort van vaders mee.
Verder ook wel handig is een schoon shirt voor papa. Die kan namelijk ook vies worden van de bevalling en dan is een fris shirt wel erg fijn!

Veel plezier met inpakken!

Hoi Mirjam

Je zegt dat je poliklinische gaat bevallen en dat je na je bevalling een piama wilt gaan aantrekken. Houdt er alleen rekening mee dat je snel na je bevalling weer naar huis gaat, bij poliklinische bevallen. Na 3 uur na komst baby moet je weer naar huis.
Als jij dus een piama aantrekt, dan moet jij je alweer snel opkleding.

Bij de Hema heb ik zo'n heerlijk sportbroek gekocht. Deze heb ik nu ook al vaak aan, en deze ga ik kopen voor daarna. Zit erg lekker en is praktische mee te nemen.

Misschien heb je hier wat aan

x yvonne

hoi, ik heb 2x een pyjama aan gehad en 1x een hemdje omdat ik het zowarm had. maar ben ook 3x thuis bevallen. heb nu een oud hemd in me tas zitten en een nachtjapon.@ zusteryvonne ik heb ook al gedacht aan een joggingsbroek. mijn man had een zwarte en die pastie niet meer ik wel alleen iets lang denk dat kdie lekker meeneem om naar huis te gaan. maar jij zegt poliklinisch na 3 uur naar huis maar dat is medisch na 6 uur als je je goed voelt en alles goed is..tenminste dat vertelde de gyneacoloog mij. en hoorde dat bij ons in het ziekenhuis zo is dat je een uur mag relaxen en bijkomen met man en kind en dat ze dan de apgascore doen (schijnt nieuw te zijn) en dan douchen etc en dan als het goed is naar huis. dus in principe moet je je dan toch omkleden om te douchen

Terug
Bovenaan