Wat aan?

Hoi,

Wat hebben jullie kleintjes aan?
Isis is 5 weken oud. Ze heeft vaak sokjes, lang broekje, rompertje korte mouw, en truitje lange mouw aan.
In bed krijgt ze dan een dun dekentje met een lakentje over zich heen.
Ze voelt lekker warm aan. Zweet niet.
Ben nieuwsgierig wat jullie kleintjes aan hebben.

visjes

Alles valt en staat natuurlijk met de kamertemperatuur. Wij wonen in een monumentaal grachtenpand (niet zo goed geisoleerd dus) en Lotte's kamer ligt op het zuiden (hele dag de zon er op) en onder een plat dak. (nog meer warmte).

Ze draagt momenteel een boxpakje met lange mouwen en voetjes er aan (geen rompertje, dat is te warm, maar korte mouwen is weer net te koud als ze slaapt). Ze slaapt ingebakerd in een hydrofiele luier, dus dat is ongeveer net zo warm als een rompertje. En verder onder een lakentje. Afhankelijk van de temperatuur in haar kamer slaapt ze onder 0, 1   of 2 dunne dekentjes. Als de temperatuur oploopt draagt ze alleen een rompertje (heb ook rompertjes met spaghettibandjes, voor als het echt heel warm is en anders kan ze altijd nog bloot, want als ik haar niet inbaker slaapt ze niet.)

Groetjes, Marisa

Mette draagt ook vaak een broekje met een shirtje met lange mouw. Daaronder zit dan een mouwloos rompertje. Zit lekkerder dan 2 mouwen over elkaar heen. Ik temp. regelmatig en het gaat goed zo. Ik doe haar wel sokjes aan.

gr.Ing

hoi,

Stijn draagt meestal een mouwloos rompertje met daaroverheen een lange broek en een t-shirt. Als het warm is krijgt hij een korte broek aan en heeft hij geen rompertje. s'nachts draagt hij een rompertje met pyjama en een zomerslaapzakje met een strak ingestopt lakentje, omdat meneer al een aantal weken halverwege de nacht midden in zijn bedje lag met de dekens naar beneden getrapt. O ja, Stijn is vandaag zeven weken.
Het scheelt denk ik ook wel of je een mollige baby hebt of niet en Stijn is lekker mollig. Hij heeft dus genoeg spek om zichzelf warm te houden.

Groetjes van Marloes

Jesse heeft op dit moment een rompertje aan met korte mouw
Daaroverheen een dun truitje en een katoenen broekje
Als hij overdag gaat slapen trek ik zijn broekje uit en stop ik hem in een zomerslaapzakje en doe hem een dun dekentje en lakentje over
Snachts slaapt Jesse met een rompertje aan en een pyama en dan weer in dezelfde slaapzak met lakentje en dekentje
Dat gaat prima zo en zijn temp is ook prima
Als het weer omslaat en t warm word dan krijgt hij een t-shirtje aan met een kort broekje
of als t heel warm is alleen een romper (heb dan wel van die speciale die ervoor gemaakt zijn om als pakje te dragen en niet voor onder de kleding)
En dan slaapt Jesse alleen in zn romper en slaapzak.....geen dekentjes over

Groetjes Xennah

Op een dag als gisteren heeft Rik het volgende aan:

Romper zonder mouwen
truitje lange mouw
Broekje
en sokjes (sokjes doe ik in bed en wagen wel uit!!)

Zon dag als vandaag of morgen:
Romper zonder mouw
shrtje korte mouwen
broekje
sokjes ligt eraan.

Maar goed Rik is goed op temperatuur en hij zweet snel. We mogen hem van het Cb niet te warm kleden en moet hem kleden zoals ik mezelf aan zou kleden op een dag. Maar goed dat verschilt bij elk kindje.

Oja Rik is nu 4wk en 2 dg.

X Saskia
'mv RIk

Bedankt voor de reactie.
Zit ik wel aardig goed.
Soms is het een laagje meer dan wat wij aan hebben en dan hoor je weer dat ze net zo als ons gekleed moeten.
Ze ligt nu zonder broekje in bed.
En van het weekend zal het waarschijnlijk alleen een romper worden.
Eindelijk mooi weer!
Maakt het wel iets lastiger om ze te kleden.
Fijn weekend.

Visjes

Terug
Bovenaan