Zoogcompressen is idd errug handig om vast in huis te hebben. Zelf heb ik een pakje wegwerp klaar staan voor die eerste week, maar daarna ga ik weer de uitwasbare gebruiken die ik nog heb. Zijn dunner dan de papieren/wegwerp variant is mijn ervaring en ach wasjes genoeg dus in een waszakje mik je ze er zo bij in (niet in de droger!!!!!)
En een kolf: zolang er geen melk bij het motortje kan komen en de rest goed uitgekookt kan worden kan 2e hands wel hoor. Zeker als het iemand is die je kent en vertrouwd.
Weet niet hoe lang die gebruikt is door degene van wie je hem zou kunnen overnemen, maar als dat lang is geweest kan het zijn dat je even de siliconen schelp moet vervangen, na heel vaak uitkoken is dat toch wel nodig meestal.
Op de medela pomp passen volgens mij vrijwel alle kleine hals flesje dus ook eigen merk etos ed. Zou je even kunnen proberen met eentje, dan heb je ook direct schone, nieuwe flesjes zonder de hoofdprijs van medela flesjes te hoeven betalen.
Zelf heb ik een handkolf van Avent en ben daar tevreden over. Maar ik kolf dan ook niet veel.... In het begin nog weleens handig met extreme stuwing en later voor een klein voorraadje, maar hoef hem niet mee naar het werk te nemen ofzo (al hoor ik van vrouwen die daar ook prima hele flessen mee vol kolven...)
groetjes,
Marije