wat adviseerd het cb in nederland

hallo

ik heb een vraag gisteren moest milan weer naar het cb.
hij is weer flink gegroeid 8460 gr en 70 cm lang en dat met 19 weken..
nu krijgt hij nog 4 flessen van 210   fruit en groenten zijn we aan het oefenen..van hem hoeft het niet zo hihi...
nu zei ze dus dat ik een fles moet laten vallen dus krijgt hij er nog maar drie ik zelf vind dat erg weinig..
ik had in het boekje gekeken van mijn andere zoon die kreeg met 7 maand nog 4 flessen
graag wil ik jullie mening
alvast bedankt

liefs mandy en milan

jeetje 3 flessen, dat is wel weinig hoor
hier zeggen ze dat ze er 4 a 5 moeten nog

5 - 6
Voeden op 'verzoek' + vitamine D
5 keer 180 tot 220 ml

of

4 keer 210 tot 240 ml
Eventueel 1 tot 2 eetlepels fijngeprakt fruit of 2 tot 3 eetlepels fijngeprakte groente
tegenwoordig beginnen ze met bijvoeden ook pas met 6 mnd, ivm allergie
ik ga jens pas volledig groente geven als hij 6 mnd is, en dan dus pas een fles eraf.

mijn kleintje krijgt vanaf 6 mnd 3 flessen
in verhouding   met zijn lengte is hij aan de slanke kant
als hij dus wat dikker was geweest had ik volgens het cb al over kunnen stappen naar 2 flessen hij is nu bijna 7 maanden

Zelf ben ik niet zo van het luisteren naar het cb of me houden aan de richtlijnen van de pakken (het enige waar ik op let is dat ze niet boven een liter fles voeding per dag uit komen). Als jouw kindje alle vier zijn flessen gewoon nog leeg drinkt zou ik het zo houden. Ik heb tot nu toe altijd pas een fles weg gelaten als hij er niet meer voor kwam of hem gewoon veel slechter ging drinken.

Doe waar je je goed bij voelt.

Groetjes
Chris

ik vind 3 flessen ook erg weinig!!ik ben bij boas overgegaan naar 4 flessen toen hij zelf aangaf daar genoeg aan te hebben en ik ga pas naar 3 flessen als hij goed groente en fruit eet en pap mag.6 maanden op zn vroegst dus.
ik zou t dus niet doen,al is ie nog zo flink.
groetjes kari

Euh, Christian is 18,5 weken en doet het nog vrolijk met 5 flessen!!
Hier nog geen aanstalten om over te kunnen stappen op 4 flessen, laat staan 3!
Ik zou het ook zeker niet doen, vooral als het groente/fruithapje nog niet echt lekker loopt.
In het schema van mijn CB wordt pas gesproken over 3 flessen vanaf een maand of 6, waarbij ze er vanuit gaan dat het kindje al echt een warme maaltijd eet, naast het fruit/groentehapje! Pas flessen laten vallen als je goede vervanging hebt!

Dus lekker eigenwijs zijn!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (18 weken)

Hallo

Meike is 19 wekenen krijgt ook nog 5 flessen van 180
Ze krijgt er nog 5 omdat ze het er goed op doet en erg tevreden is
Fruit ,Danoontje ben ik aan het proberen maar dit vind ze nog niet wat
Als ze wel fruit eet en warm haal ik er wel flessen af dus misschien binnenkort

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan