wat al kunnen

onze dochter lisa wordt volgende week 1 jaar.
Ik heb het idee, dat ze nog niet zoveel kan als andere kinderen.

omrollen heeft ze wel gedaan maar sinds ze kan zitten doet ze dat niet meer.
Ze heeft nog geen behoefte om zich op te trekken, laat staan lopen.

Het enige wat ze doet is bilschuiven, dus op haar bips de hele kamer dor(ipv kruipen).
Moet ik me hier zorgen over maken??
 
Alle kindjes hebben hun eigen tempo en volgorde, die van jou kan zich verplaatsen,en dus overal bij, dus ze ziet waarschijnlijk zelf nog geen reden om te gaan staan. Op een gegeven moment gaat ze dat vanzelf doen, als ze er aan toe is. Maak je geen zorgen, het kan best zijn dat ze helemaal niet gaat kruipen maar gelijk gaat lopen.Is helemaal niet raar. Veel plezier met haar verjaardagfeestje!
 
Inderdaad elk kindje heeft een eigen tempo zelfs twee broertjes hebben we gemerkt.En daar komt nog bij dat bilschuivers wat late lopers zijn maar maak je geen zorgen en laat je vooral niet gek maken door te kijken naar anderekindjes als ze met 1 jaar lopen zijn ze vroeg.Normaal is wat me op het cb vertelt is 16 maand maar dan wel los.Alvast gefeliciteerd!
 
Hoi Corina,

Ik snap het wel hoor dat je je zorgen maakt maar nergens voor nodig.

Op het werk zie je dat kinderen het grootste gedeelte pas ruim na de eerste verjaardag gaat lopen.

En billenschuivers zijn vaak nog iets later.
We hebben een knulletje gehad die met 2 jaar nog liever bilschoof dan liep. Dus ieder doet het op zijn eigen tempo.

Ons meisje 9 maanden is ook niet zo vlotjes. En ja ik krijg daar ook veel commentaar op. Maar waarom laat haar lekker alles op haar tempo ontdekken. Ze moet straks nog lang genoeg lopen enz.
Nu vermaakt ze zich nog heerlijk op een kleed midden in de kamer en ze komt er niet vanaf ook al kan ze rollen. Ze vind het wel prima zo.
Staan pfff veel te vermoeiend zitten ja leuk maar kan iemand me ff op mijn billen neerplanten ergens!
Dus geniet er lekker van.

Fijne verjaardag vast.
groetjes
 
mijn dochtertje wordt 2sept 1,en kan nu bijna lopen,maar, ik moet zeggen dat ze met alles heel vlot was/is.met 3maanden rollen,met 5maanden zitten en met 8maanden liep ze rondt de tafel.maar vergeet niet elk kind is anders,ik heb haar nooit gestuurd,ze heeft alles zelf ontdenkt,succes en een fijne dag.
 
Jammer toch dat moeders (incl. ik) altijd zo onzeker gemaakt worden door andere mensen met opmerkingen als: "kan hij/zij dat nog niet, dan is hij/zij wel laat".
Helemaal bij je eerste kindje ben je zelf al zo onzeker en heb je dus helemaal niets aan dat soort opmerkingen.
Ik probeer het zoveel mogelijk naast me neer te leggen. Ik zie dat mijn zoontje (nu 7,5 maand) vooruit gaat, dus het maakt mij niet uit wanneer hij wat gaat doen. Als je kindje zich maar ontwikkelt, toch?
En inderdaad 'Anoniem': als ze straks 4 zijn, kunnen ze allemaal hetzelfde.
Dus Corina, probeer gewoon te genieten van wat je kindje kan en er steeds weer bij leert en laat al die mensen maar praten.
 
Terug
Bovenaan