Wat allemaal wassen?

A

Anoniem

Guest
Ik las net het topic over kleertjes wassen. Ik vroeg mij af wat er eigenlijk allemaal gewassen moet worden voor een baby.
Zelf was ik mijn nieuwe kleding meestal niet. Mijn moeder zei dat een baby natuurlijk ook veel in zijn mond stopt en dat  ze vaak gevoelig zijn voor van alles en nog wat. Ik had dus besloten alle kleding, beddengoed,  dekens en  luiers te gaan wassen. Wassen jullie nog meer zoals knuffels ofzo? Of waren dit de noodzakelijke dingen die gewassen moeten worden?

Hi

ik moet alles nog gaan wassen, maar goed, ik ga alles wassen op knuffels na, dus kleertjes, luiers, hydrofiel luiers, lakens onderlakens etc. niet de dekens trouwens.

Ik heb nog wel wat knuffels van mijn eerste waar hij niet meer mee speelt, die was ik wel straks nog even. Nieuwe knuffels was ik niet.

groetjes,
lia

Hoi hoi,

Ook ik was alles, al was het alleen maar om de muffe lucht eruit te krijgen.
Inderdaad, alles behalve knuffels, dus ook de dekens. Misschien gaat het meer om mijn gevoel. Vind het zelf ook erg lekker om tussen vers gewassen wasgoed te liggen.....
En het ruikt gewoon lekker, wasmiddel (lalvendel) en zwitsal, mmmmm!

Groetjes Bertine

nou ik ga alles wassen, beddengoed, deken, alles......maar ja bij mij ligt het dan ook al ongeveer 4 jaar te verstoffen in dozen op zolder.....

gr mama van MD

Hoi

Ik heb ook alles gewassen, zowel nieuwe dingen als spulletjes die ik gekregen heb en die op zolder hebben gelegen.
Alles lekker fris in de kast. Zelfs dekentjes zijn gewassen.
Alleen nu ben ik bang dat ik het donkere spul met het vekeerde wasmiddel heb gedaan. Met dash 2 in 1 en daar zit wasverzachter bij in zeg maar.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo'n zin heb om het allemaal weer uit te wassen.

En natuurlijk de meeste dingetjes gestreken, en hebben jullie spulletjes in de droogtrommel gedaan?

En hele kamertjes ruikt nu naar zwitsal omdat er overal geurbuiltjes liggen.
Dus muffig gaan ruiken zal het wel niet doen. Misschien dat ik over de kleertjes enzo toch nog ff een doek neer leg zodat er geen stof opkomt te liggen, want ook al kom je niet veel op zo'n kamer toch stoft het overal.

Liefs plodder.

Maak je niet druk over die wasverzachter.....dat zeggen ze altijd dat je het zonder moet doen,

nou ik heb dat bij de eerste nooit gedaan. Ik vind als er klachten zijn kun je altijd nog aanpassen, ik vind met wasverzachter gewoon prettiger.
Laat die kleintjes maar ergens aan wennen......dan kunnen ze later ook nog ergens tegen.

gr mama van MD

Ik heb ook altijd wasverzachter gebruikt hoor! En het is 4 keer goedgekomen, doe het dus gewoon weer. Vooral pakjes blijven dan lekker zacht en soepel. Maar ik moet nog beginnen hoor!! Maar heb er wel zin in om te beginnen, maar zal nog wel even duren!!

Liefs Hilma

Hier ook een moeder die nooit anders gewassen heeft hoor! Ja, de eerste keer met de handwas maar dat doe ik met mijn eigen (delicate) kledingstukken ook.

Verder gewone waspoeder en gewoon lekker wasverzachter.....

Groetjes,
Rosanne
Mama van Quentin en 25,3 wk zwanger van een dochter

Terug
Bovenaan