Wat als… (Borstvoeding 15 mnd)

<p>Hi, </p><p>Mijn dochter is 15 maanden en krijgt borstvoeding. Nu weigert ze sinds kort de fles (gevuld met borstvoeding) op de crèche en ook bij de opa’s en oma’s. </p><p>Ook vind ze kunstvoeding niet lekker, evenals normale melk. </p><p>Helemaal niet erg, ze drinkt lekker water of thee als ik (mijn borsten) er niet zijn. </p><p>Maar nu vraag ik mij af; wat als borstvoeding ineens stopt?! (Ik hoop het niet voorlopig) is het dan een ramp dat ze geen andere melksoorten drinkt? </p><p>Bijkomend probleem; kan ik binnenkort dan wel een nachtje weg? Staat in nov op de planning. </p><p>Bedankt alvast voor je reactie ? </p>

Om haar toch wat zuivel binnen te laten krijgen zou je eventueel wat yoghurt of kwark kunnen proberen. Voor wat betreft het nachtje weg. Ik ben laatst ook een nachtje weggeweest en mijn dochter van 18 mnd drinkt nog snachts en in de ochtend bij mij. Ik had voor de zekerheid mijn kolf meegenomen voor als ik in de ochtend op klappen zou staan maar heb hem niet nodig gehad. De volgende nacht heeft ze als vanouds gewoon weer bij mij gedronken.

Krijgt ze het water en de thee uit een beker? Je zou eens kunnen kijken of ze jouw melk uit eenzelfde beker wel accepteert.  Mijn oudste dronk ook geen gewone melk (ongeacht of het uit fles of beker kwam) en ik was na een jaar gestopt met de borstvoeding.  Hij krijgt daarom pap jn de ochtend (kan je ook van moedermelk maken alleen blijft het dan dun(ner)
Een nacht weg moet sowieso wel kunnen op die leeftijd, kan echt wel een dagje zonder melk lijkt me. Dan geef je in de ochtend voor je weggaat en dan bij terugkomst in de avond. Je zou dan in de tussentijd yoghurr of kwark zoals iemand al opperde kunnen laten aanbieden. Of dus pap (Vantevoren even uitproberen natuurlijk of ze dat wel eet) 

Gelukkig stopt je borstvoeding niet zomaar ? alleen als je zwanger wordt of rondom menstruatie kan het minderen. 

Heb je geprobeerd of je dochter wel melk uit een beker drinkt? Op zich kun je zonder zuivel (bij koemelkallergie drink je ook geen zuivel) maar dan niet je wel zorgen dat dat gecompenseerd wordt in het eten. 

Terug
Bovenaan