Wat als borstvoeding niet lukt???????

dag mama's

Ik had weer even een vraag! Ik wil strax borstvoeding geven, maar het kan ook zijn dat de borstvoeding niet lukt wat ik overigens dus niet hoop. Nu heb ik bij prenatal een flesje met extra spenen gekocht maar wat voor voeding moet ik dus voor het noodgeval halen???? ik heb werkelijk waargeen idee. iemand tips, ervaring?????? ik hoor het graag.

liefs linda 29 weken 2 dagen
 
Hoi Linda,

Ik ben 6 januari van mijn eerste bevallen, een zoontje. Ik wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar helaas bij mij lukte het dus inderdaad niet, hij zoog niet hard genoeg. Ik had al wel flesjes in huis maar nog geen babyvoeding, Mijn man heeft dat toen op het laatst nog moeten halen. Ik heb vanaf het begin nutrilon 1 gebruikt en dat werkte meteen perfect, mocht je kindje daar krampjes van krijgen of veel van spugen kun je ook nutrilon omneo kopen. Voor flesje heb ik van alles uitgeprobeerd maar uiteindelijk zijn we toch terug gevallen op de kromme difraxfles met een kersenspeen maatje s. De moeders die ik spreek gebruiken het allemaal, en hoor ook van hen geen klachten.

heel veel succes en geniet nog ff van je zwangerschap
veel liefs, Martine
 
Hoi Linda,
Ik hoop voor je dat borstvooeding gaat lukken, maar je hebt het niet voor het zeggen. Ik mocht het gelukkig 6 maanden volhouden, maar had vanaf de geboorte van mijn zoon SIMILAC in huis. Ik heb dat van mijn kraamverzorgster(ook vriendin)aangenomen.Ik wist ook niet van te voren hoelang het zou lukken. Maar SIMILAC vond mijn zoon uiteindelijk ook lekker!! Is overal te krijgen en niet duur. Succes! Catelijne 8 weekjes nog maar
 
hoi
ik zou ook graag willen weten wat je voor voeding in huis moet halen en hoeveel enz. of krijg je dat allemaal te horen van de kraamverzorgster of verloskundige??
 
Ik heb begrepen (op een info avond over borstvoeding) dat je vooraf geen voeding koopt maar eerst gewoon probeert te borstvoeden. Mocht dat niet echt niet lukken dan heb je zo flesvoeding gehaald en waarschijnlijk kan de kraamhulp je dan wel adviseren welke.

Ik wil zelf ook gaan borstvoeden en heb wel al flesjes gekocht voor het geval dat, maar wacht nog met het kopen van voeding.

groetjes, Jane
 
Dat heb ik dus ook op zo'n info avond gehoord en had daarom ook geen voeding in huis gehaald. Ik ben uiteindelijk op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis waarna ik na 4 dagen naar huis mocht. Toen moest mijn man dus halsoverkop nog snel wat halen. Ze zeiden tegen ons, eerder in huis halen is de goden verzoeken. Maar daar luister ik dus niet meer na, als het niet lukt, lukt het niet, maar je kindje heeft wel voeding nodig. En geloof me dat dat dan echt niet fijn is als je dat dan nog moet halen, je hebt dan zoveel anders aan je hoofd. Wil je nergens toe aanzetten, maar vertel je gewoon wat mijn bevindingen zijn. Groetjes Martine
 
ik heb geen ervaring met eek krijgen,borstvoeding,en een vk heeft vaak wel een klein pakje voeding bij zich,maar anders haal je zelf voor de zekerheid alvast een pakje (je hebt ook kleine) frisolac of frisomel van 0-6 mnd.(zuigelingenvoeding) kun je ook bij de apotheek krijgen als je daar meer op vertrouwd,ivm met juiste pak.

succes
 
hoi, ik ben 1 mrt.jl.bevallen van een prachtige dochter. Ik wilde heel graag borstvoeding geven; alleen...ze werd er helemaal hysterisch van....gelukkig hadden we vooraf flesvoeding gekocht. Wij gebruiken friso normaal, gecombineerd met friso comfort (dit helpt voor ons heel goed bij spugen, ontlasting en krampjes). Het blijft echter een kwestie van proberen....
Heel veel plezier straks met je baby en voor nu...geniet van je zwangerschap
 
Terug
Bovenaan