Wat als de boel verzakt?

<p>Hoi dames, </p><p>heeft er iemand een advies voor me? </p><p>Het is 5 weken geleden dat ik ben bevallen. De bevalling verliep heel makkelijk en het herstel gaat me redelijk af. De nacontrole heb ik vorige week gehad. Ik ben ontslagen van ziekenhuiszorg. </p><p>Sinds een dag of 3 voel ik een verandering in mijn vagina. Ik ben er 90% zeker van dat dit een verzakking is. Gebaseerd op de signalen die overal beschreven staan. Gisteren heb ik de huisarts gebeld, maar die geeft aan dat het herstel echt minimaal 6 weken nodig heeft. Ik heb net een afspraak gemaakt met de bekkenfysio voor volgende week dinsdag. </p><p>Hoe kom ik de komende week door zonder het erger te maken? En hoe doe ik wat boodschappen zonder het teveel te belasten? Ik kan even niet terugvallen op mijn vriend ivm een grote klus op het werk. Ik maak me best zorgen...</p><p>Bedankt alvast.</p>
 
Zo min mogelijk tillen,  op je baby na. Boodschappen thuis laten bezorgen of iemand vragen of die met je mee wil om te tillen. Je zou al wat bekkenbodemspierenoefeningen kunnen doen. Wel rustig aan en niet teveel tegelijk.
 
 
Het is zo frustrerend. Na een goede nacht slaap heb ik een uurtje niks gevoeld. Moest even een kaartje kopen, dus in de auto met kind en kinderwagen. Ben een half uur later weer thuis en ik voel het weer? 
Het huishouden staat al op een laag pitje. Maar ik wil zo graag vanalles doen! Ik weet dat het onverstandig is, dus ik hou me rustig. 
 
Oefeningen kunnen ook helpen: als je zit je bekkenbodemspieren aanspannen, 10x achter elkaar, 3x per dag. Mijn kraamzorg droeg me dat op en man wat een verschil al na een week!
 
Bedankt dames! 
Ik ga de oefeningen inderdaad vaker doen de komende dagen. Boodschappen en huishouden moeten maar even wachten. 
Mijn moeder was er vanmiddag toevallig even. Ik heb maar even mijn hart gelucht, ookal voelde dat best stom en ongemakkelijk. Ze Stelde al voor om donderdag te komen om me te helpen gelukkig.
 
Ik moet hier echt nog even op terug komen. Ik ben namelijk vandaag al bij de fysio geweest. Het duurde me te lang dus ik kon elders terrecht. 
Het goede nieuws: geen ernstige verzakking! Wel een 1e graads verzakking, zoals ze dat noemde. Maar het blijkt dat het merendeel van de dames die ooit een zwangerschap voldragen hebben zo’n 1e graads verzakking hebben. Niks om me zorgen om te maken. 
Mijn klachten komen van een te actieve bekkenbodemspier. Ik wist niet eens dat het kon. Maar blijkbaar ontspan ik hem onvoldoende en dat geeft een soort continue verkramping. De opdracht voor mij is dus ontspannen! En stoppen met piekeren?
bedankt dat ik van de week even mijn hart kon luchten.?
 
Terug
Bovenaan