wat als hij midden in de nacht komt?

mijn zoontje is eind deze maand   5 maanden, ik probeer hem dus van de late fles te krijgen, vorige week maandag geprobeerd, echter hij melde zich keurig om 24.00.
gelukkig maar, want wat als hij zich om 3.00 zou melden of later?? de dagen erna hem gewoon weer wakker gemaakt voor de late fles, waarna hij weer heerlijk doorslaapt tot de volgende morgen. ik wil toch binnenkort weer proberen om de late fles niet te geven en dan te kijken hoe laat hij komt, slaapt hij door of meld hij zich, graag zou ik alvast van te voren willen weten wat ik dan het beste kan doen als hij zich meld midden in de nacht, wel of geen fles, het is geen spenenkind, ik kan hem dus niet sussen met een speentje.
echter weer op de nachtvoeding te gaan lijkt me ook niks, zou hij wel om 4.00 komen dan zit je ook gelijk weer met je "dagschema"..
hij is trouwens 7190 gram en 68 cm, mag dus 12 uur doorslapen.
advies graag, alvast bedankt,
groetjes

Hoe laat geef je de fles  's avonds voor hij gaat slapen? Misschien kun je die wat later gaan geven. En doe je er nutrix doorheen? Dat werkt bij sommige kindjes ook, dat ze dan door gaan slapen.

Ons zoontje was ruim 5 maanden toen hij ineens 's ochtends geen fles meer wilde. Wij hebben diezelfde avond de fles niet gegeven en hij sliep gelijk door. Meestal geven ze zelf aan als ze die fles niet meer willen. Of ze worden heel boos als ze wakker gemaakt worden, of ze drinken nauwelijks uit die fles of ze willen 's ochtends de fles niet.

Het is natuurlijk per kindje verschillend, maar gemiddeld zijn ze rond de 5 maanden als ze zelf aangeven die fles niet meer te willen.

Verder kan ik je geen tips of adviezen geven.

Groetjes,
Leeuwtje

Meestal geven kindjes het wel zelf aan als ze de laatste fles niet meer nodig hebben. Volgens mij gaat de laatste er rond de 6mnd af. Misschien kan je het nog even afwachten, minste kans op nachtbrakers als je het hem zelf laat aangeven.
Heel veel succes ermee!
gr.Eveline

Ik veschoof die laatste fles langzaam. Eerst twee dagen een kwartier vroeger, toen een half uur vroeger twee dagen lang, toen weer een half uur vroeger. Op een gegeven moment kon ik em zo weglaten.

hij krijgt de late fles zo rond 23- 24.00
dan slaapt hij meestal door tot een uurtje of zeven, soms iets later.
vanaf dan a vier uur de fles.
hij drinkt friso comfort voeding en bij de late fles doe ik er twee/drie schepjes nutrix door.

Ik bedoel de fles vroeg op de avond. Als je die b.v. nu om 19.00 u geeft en hij gaat om 20.30 u slapen. Probeer dan alle flessen overdag wat te verschuiven, zodat je rond 20.00-20.30 u uitkomt. En doe door deze fles de nutrix.

Succes. En als het niet lukt, hij zal vanzelf die late fles gaan laten staan.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan