Wat als je man geen tweede wil..

Ons kindje is 9 maanden oud, ik zou heel graag voor een broertje of zusje willen gaan. Natuurlijk nu nog zeker niet. Maar in de toekomst! Mijn man heeft geen zin meer in de gebroken nachten.. mijn wens is 2 kids als het ons gegund is. Kom zelf uit een groot gezin. En gun ons kindje ook een broertje of zusje.. moet ik mijn wens (voor nu) aan de kant zetten, en afwachten (met een vervelend gevoel, wat als het nooit meer gebeurt..)

Hoihoi,
Ik herken het, maar hier was het voor een 3e.
Mijn man wilde er eigenlijk ook maar 1 maar omdat mijn wens voor een 2e zo groot was vond die het prima en zijn wij voor een 2e gegaan. 
Ik dacht ook dat mijn zin nu compleet zou voelen maar toch na een aantal maanden begon het bij mij te kriebelen voor een 3e  ik heb lang met dit gevoel gelopen en durfde het niet zo goed te zeggen tegen mijn man omdat ik wist dat die er absoluut geen 3 wilde.  Uiteindelijk toch met mijn man over gepraat en aan hem gevraagd om toch erover na te denken en niet gelijk voor mij die deur dicht te gooien.  Dit wilde die wel doen en heeft dit ook een tijdje gedaan.  Nu zitten wij in ronde 2 voor ons 3e kindje.
Dus mijn tip is probeer er eens over te praten en hem te vragen er over na te denken. En niet gelijk voor jou die deur dicht te gooien omdat jouw wens voor een 2e wel groot is.
En geef hem daar eventjes tijd voor. Hopelijk komen jullie eruit.

Wat mooi dat jullie 3e wondertje op komst is!
Ik hoop dat wanneer onze dochter lekker door slaapt en hij weer uitgerust is ? dat het er dan wel in zit..
Hij is zo wisselend in zijn uitspraken daarin dat ik er niets meer van snap.. ik wacht af!

Heel herkenbaar.
Mijn man had dit ook, hij vond 1 kindje wel genoeg. Wij hadden een meisje dat heel veel huilde. Na een hoop gesprekken gedurende jaren, hadden we besloten om toch voor een 2e te gaan.
Mijn dochter is nu 3,5 en ik ben nu 9 weken zwanger. Eigenlijk ben ik ook wel blij dat er wat langer tussen zit. Gezien de zelfstandigheid enzo en heb ik straks weer "meer tijd" om voor een kleintje te zorgen.

Terug
Bovenaan