Wat als-vraag (m.b.t. borstvoeding)

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hi, </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Mijn dochter is 15 maanden en krijgt borstvoeding. Nu weigert ze sinds kort de fles (gevuld met borstvoeding) op de crèche en ook bij de opa’s en oma’s. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ook vind ze kunstvoeding niet lekker, evenals normale melk. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Helemaal niet erg, ze drinkt lekker water of thee als ik (mijn borsten) er niet zijn. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Maar nu vraag ik mij af; wat als borstvoeding ineens stopt?! (Ik hoop het niet voorlopig) is het dan een ramp dat ze geen andere melksoorten drinkt? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Bijkomend probleem; kan ik binnenkort dan wel een nachtje weg? Staat in nov op de planning. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Bedankt alvast voor je reactie ? </p>

Hi.
Als je vraag is of melkproductie ineens stopt, dat gebeurt niet zomaar. Als je regelmatig blijft kolven en borstvoeding geeft, blijft het nog een tijdje in stand.
Borstvoeding moet afgebouwd worden.
Dus denk dat je voorlopig nog door kan gaan, zolang je kleintje wilt.
Denk dat je wel een nachtje weg kan als je voldoende te drinken voor je kleintje hebt.

Kun je met je nachtje weg op de gebruikelijke voedingsmomenten kolven? Dat houdt de productie in stand. 
Verder kan je ook eens proberen of hij pap wil eten of yoghurt. Dat zijn ook melkproducten. Maar als je blijft aanleggen en anders kolft, stopt je productie niet zomaar hoor. 
Hier nog een 16 maanden oude dreumes aan de kunstvoeding, omdat ze allergieen heeft en de enige melk die wel kan en de juiste voedingswaarde heeft, niet lust. Ze eet ook niet zo fantastisch alles op dat ze de voedingsstoffen wel uit ander eten haalt. Dus ik snap wel een beetje wat voor gedoe het kan zijn. 

Ik heb de oudste 18 maanden borstvoeding gegeven. I.v.m. werk niet elke dag en hoefde ook niet meer te kolven. Na zoveel maanden is je productie vrij stabiel, dan gaat een dag niet voeden niet direct ten koste van je productie. Dat werd mij tenminste verteld door een lactatiekundige en dat bleek bij mij in de praktijk ook te kloppen. Hij dronk toen ook geen gekolfde melk, opvolgmelk of gewone melk. Volgens het cb was kwark of yoghurt een prima vervanger.

Terug
Bovenaan