Wat als?

Hey dames,

Even een vraagje. Hebben jullie al geregeld/besproken/vastgelegd wat er moet gebeuren met jullie kleintje mocht jullie beiden wat overkomen?

Wij hebben afgelopen weekend aan de broer van mijn man gevraagd of hij voogd wil worden van Floor. Mocht hij besluiten hierop ja te antwoorden (we hebben er bij gezegd dat hij er goed over na moet denken, want het is heel makkelijk om ja te zeggen, omdat je er van uit gaat dat er niets gebeurt, maar stel dat ons wel wat overkomt...), dan willen we dit laten vastleggen bij de notaris.

Hebben jullie hier al over nagedacht? Of het zelfs al geregeld? En zo ja, op welke manier?

Liefs,

T

Wij hebben nog niks geregeld en zouden dat dus heel snel moeten doen. Bij ons zouden het mijn schoonouders worden.

Goed dat je het onderwerp aansnijdt!

X
Evje

Toevallig zijn wij net gevraagd om voogd te worden van mijn nichtjes (dochtertjes van mijn zus en zwager). Dat heeft ons ook aan het denken gezet, maar wij hebben nog niets vast laten leggen. Ik vind het ook moeilijk hoor, wij hebben samen 5 'eigen zussen' en 2 'eigen broers', maar bij ieder kun je wel voor- en nadelen bedenken. Pfff... dus wordt uitstel afstel bij ons? Don't know...

Wij hebben mijn zusje en haar man gevraagd. Ik vond het al vervelend om over te denken, het idee dat je niet meer zelf voor je kindjes kunt zorgen! Toch wilde ik graag dat zij het zouden doen als wij er niet meer zijn. Bij hen weet ik zeker dat ze opgevoed worden zoals wij dat zelf ook willen doen....

Moet het nu alleen nog vast laten leggen!

Mijn man en ik hebben het er al meerdere malen over gehad maar kunnen het niet eens worden over wie. Zoals Blossom al zei, bij iedereen zijn wel voor en nadelen te bedenken. Ik vind het heel lastig hoor.

Ik vind het ook heel erg lastig.... Is toch echt iets om goed over na te denken. Bijna alle personen die wij zouden kunnen vragen hebben idd voor en nadelen....
liefs

Wij hebben mijn zus en zwager gevraagd. Dit hebben we bij de notaris vastgelegd. In de akte staat als voogd alleen mijn zus.

Daarnaast staat er in de akte vermeld, dat mijn zus de uiteindelijke beslissing neemt wat er met Lars gebeurt en evt, andere kinderen mochten mijn vriend en ik er niet meer zijn. Ze gaat op dat moment kijken wat het beste is voor Lars en waar hij het beste verder kan opgroeien.

Liefs

Ook wij hebben het al vastgelegd bij de notaris. We hebben mijn zusje en zwager gevraagd. In de akte staat als voogd alleen mijn zusje.

We vonden eht wel heel moeilijk hoor, niemand is zo goed als wij :) Maar we hebben gekozen voor mijn zusje omdat we denken dat de jongens daar het meest op zullen groeien zoals ze dat bij ons ook zouden doen (zin klopt niet helemaal, maar ik kan m niet beter beschrijven).

Terug
Bovenaan