wat anders te drinken?

Hallo,

Ik vroeg me af of je naast de fles je kindje ook nog iets anders te drinken kunt/moet geven? Ruben (vandaag twaalf weken)  krijgt tot nu toe alleen nog maar flesvoeding en dat lijkt me een beetje saai worden.

Groetjes Diana en Ruben

Volgens mij kan je vanaf een maand of 4 (of 6?)  diksap of roosvicee geven. Of gewoon water.
Ik denk niet dat een baby iets saai vindt, hij is dat gewoon gewend. En als je je kind al erg vroeg aan zoete smaken laat wennen....
Ik heb het bij Kyna heel lang vol kunnen houden dat ze rijstewafeltjes at ipv die zoete, kleffe liga's, daar was ze al tevreden mee. Mijn zusje geeft haar zoontje van 2 nog steeds verdunde appelsap, omdat ze het te zoet vindt voor hem. Voor hem is het dan echt een feestje als hij bij mij 'pure' appelsap krijgt!

Hi,
volgens mij is de wereld ontdekken voor een baby al zo enerverend, dat ze juist bij zijn met hun vertrouwde melk!!
Max is geboren in een heel warm voorjaar. Toen hij 2 weken was zat ik watermeloen te eten en hij begon te huilen. Ik stopte zonder na te denken mijn natte pink in zijn mond en hij begon echt als een gek te sabbelen. Daarna probeerde ik een stukje watermeloen. Hij vond het heerlijk en hij is er niet ziek van geworden. Ik heb hem natuurlijk alleen laten sabbelen....
Ook kreeg hij toen hij 8 weken was of zo water, maar het was toen 34 graden....
max drinkt trouwens nu ook nog geen dikke appelsap hoor, dat is idd veel te zoet voor hem. Hij verslikt zich daar in. Soms krijgt hij wel eens een pakje, maar dan moet hij echt heel erg hoesten van de zoetigheid.
patricia

De reden dat ik dit eigenlijk vraag is omdat we dit weekend in Duitsland waren bij familie van mijn vriend. Hun hebben ook een zoontje van twee dagen ouder dan Ruben. Hun waren namelijk  helemaal verbaasd dat Ruben 's morgens geen flesje thee kreeg. Daarom wou ik even weten hoe jullie dat doen.

Alvast bedankt       groetjes Diana

Hoi Diana,
kindjse die heel veel krampjes hebben krijgen ook al venkelthee als ze heel klein zijn. Dus het gebeurt hier ook wel.
Wat je moet voorkomen met iets anders te drinken, is dat je kindje zijn eten niet meer wil. En dan moet je de melkfles dus zien als eten. Ik denk dat meer vocht niet nodig is, maar het kan en mag dus op andere plaatsen ook.
Ik ken ook een verhaal van iemand, die gaf haar zoontje vanaf 3 maanden volle yoghurt. Dat kind dronk blijkbaar niet goed zijn melkfles leeg en kwam daardoor niet genoeg aan. Vanaf 3 maanden kreeg hij dus yoghurt en toen is hij het heel goed gaan doen.
Die jongen is inmiddels 27 en weegt 125 kg (haha, fijn he, volle yoghurt!).
Ik denk soms ook wel eens dat er hier te nauwgezet wordt gelet op het drinken van alleen melk, die maagjes kunnen best ook iets anders aan.
Groetjes,
Patricia

Wat leuk!ik kan niet wachten tot ik Daantje iets anders kan geven (vandaag is ze 11 weken). Ik wacht alleen tot 'het mag'. Het CB zei op een gegeven moment om Daantje wat water te geven, s nachts als ze niet doorslaapt. Mij lijkt dat nog niets voor zo;n kleintje.

Grappig dat ze in Duitsland dan thee geven! Heel leuk, dat verschillende landen zo;n andere gebruiken hebben!

Groetjes
Astrid

Hoi hoi,

Ruben is nu 3 maandjes oud en hij krijgt af en toe dixap tussendoor en hij vind het reuze lekker, maar dan moet het wel warm zijn.
Hij heeft er geen last van dus mag hij dat van mij drinken, ben al lang blij dat hij tussendor wat wil hebben.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi,

Ik geef ze altijd veel water te drinken. ´t Is maar net hoe je ze went. Niet te snel laten wennen aan al die zoete smaakjes als diksap etc. hoor, waarom zou je dat doen?  Ze zijn met water prima tevreden, nog steeds!  Mijn kinderen krijgen ´s morgens melk te drinken en als ze uit school komen een glas ranja of appelsap,  verder krijgen ze  de hele dag water.  Is absoluut niet zielig hoor!  En als ik Noah straks drinken erbij ga geven, wordt het voorlopig alleen maar water.

Overgewicht wordt een steeds groter (gezondheids-)probleem, en als ouder heb je daarin een hele grote verantwoordelijkheid vanaf het begin.  Onze dochters kunnen goed eten, lusten eigenlijk bijna alles (spruitjes, mmmm, lekker mama,  echt). Als ze overdag niet zoveel  zoetigheid (te drinken) krijgen, eten ze hun gezonde maaltijden goed op.  (Staat hierboven ook al ergens.) Hierin leg jij als ouder de basis.

Line

Terug
Bovenaan