Wat baby snachts aan doen?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik vroeg me af wat jullie je kindje snachts aan doen? Ik snap niks van de tog waarde.</p><p>Ik heb een zoontje van 3 maanden en hij slaapt in een romper met lange mouwen, pyama, sokjes en slaapzak en dan nog onder een lakentje omdat hij het fijn vind ingestopt te zijn. Volgens de tog waarde zou dit te warm zijn maar zijn nekje voelt helemaal niet te warm of klam, gewoon aangenaam.</p><p>Ik keek in de slaapzak staat 3.5 tog op, terwijl op een kamer van onder de 16 graden ze er maar een van 2 tog aan zouden moeten, waarom maken ze die dingen dan? :eek:</p><p>Zal ik proberen hem eens wat minder aan te trekken snachts?</p>

Ik heb nooit op die waardes gelet, maar altijd gevoeld of ze niet te warm of koud was. Als hij niet te warm is, dan is dit prima toch hoe je hem nu kleed. Je zou de sokjes weg kunnen laten, dat zou hij nu niet meer nodig moeten hebben. Mijn dochtertje sliep op die leeftijd ook in romper, pyjama, slaapzak en dan nog deken met lakentje. 

Ik let ook nooit op die waarde. Mijn zoontje slaapt in een teddy puckababy slaapzak en een romper met lange mouwen. Soms leg ik er nog een dekentje overheen, omdat het bij ons thuis nogal af kan koelen. Hij voelt iig altijd lekker warm, maar zweet niet ofzo. Z'n beentjes en voetjes zijn ook goed warm dus denk niet dat ie het koud heeft. 
Denk dat je het prima doet hoor door gewoon aan haar te voelen! Niet elk kindje is hetzelfde ook lijkt me (net als wijzelf). Mijn vriend slaapt graag in z'n boxer maar ik draag liever een shirt (en soms sokken ?) onder dezelfde deken!

Ik heb beiden kinderen eigenlijk zelden een pyjama aangetrokken ze liggen immers ook al in een slaapzak onder een dekentje. Ik kijk eigenlijk nooit naar de regeltjes maar naar wat een kind fijn vindt als jou zoontje niet warm aanvoelt is het prima toch?

Mijn zoontje van 3 maanden heeft ongeveer vergelijkbare aan s nachts.
Ben inderdaad vanaf 2 maanden sokjes uit gaan laten. Dit vind hij echt heerlijk merk ik! Dus nu trompet, pyjama, slaapzak en dan laken en dan dun of dik dekentje. Ligt aan temperatuur die dag en of hij dunne of dikke slaapzak aan heeft.
Kijk ook nooit naar de waardes maar naar hem

Nooit op de waardes gelet! Gewoon gezond verstand gebruiken ?
ons meisje van drie maanden slaapt in haar kleertjes, inbakerdoek onder een laken bij 18 graden in haar kamer. Zelf een beetje voelen of ze koud of warm voelt

Mijn zoon had met drie maanden een romper met langemouwen een slaapzak met lange mouwen en een dikke deken erover heen. Als je huis rond de 18graden is zou het prina moeten zijn. 

Terug
Bovenaan